اعطای «جایزه صلح بنیاد سیدنی» به نازنین بنیادی

پنجشنبه, 18ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

آرشیو

صدای آمریکا

بنیاد صلح سیدنی، جایزه سالانه سال ۲۰۲۳ میلادی خود را به نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی، فعال حقوق بشر و از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، اعطا کرد.

این بنیاد ضمن اعلام این خبر در توییتر، خانم بنیادی را «صدایی قدرتمند در حمایت از زنان ایران و جنبش «زن، زندگی، آزادی» معرفی کرد. 

نازنین بنیادی نیز در توییتر خود با تشکر از بنیاد صلح سیدنی، دریافت این جایزه را «افتخاری فوق‌العاده» دانست و آن را به زنان و مردان معترض در ایران تقدیم کرد.

او نوشت: «از آنجایی که هموطنانم در ایران در معرض تهاجمات ناگفتنی به ذهن، جسم و روح خود هستند و جان خود را به خطر می اندازند تا علیه بی‌عدالتی‌هایی که هر روز تجربه می‌کنند، صحبت کنند، فقط می‌توانم این جایزه را به آنها تقدیم کنم و قول بدهم از این فرصت برای تقویت بیشتر صدای شان استفاده کنم و از رویا‌های آنها در مورد یک ایران آزاد، مرفه و سکولار دموکراتیک حمایت کنم»

نازنین بنیادی افزود: «مردان و زنان ایرانی‌ شانه به‌شانه در برابر رژیم آپارتاید جنسیتی جمهوری اسلامی‌ ایستاده‌اند و زمان آن فرا رسیده است که ما حمایت خود را از آزادی آغاز کنیم.»

وی تاکید کرد: «تا همیشه کنار مردم ایران خواهم بود»

 

جایزه صلح سیدنی، هر سال توسط بنیاد صلح سیدنی اعطا می‌شود. این بنیاد که یک سازمان غیر انتفاعی مرتبط با دانشگاه سیدنی در استرالیا است، با هدف پیشبرد صلح، عدالت و پرهیز از خشونت در حال فعالیت است.

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران در سال گذشته، نازنین بنیادی همراه با دیگر چهره‌های شناخته شده هنری، فرهنگی، حقوق بشری، مدنی و سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، با فعالیت‌های سیاسی و گفتگو با چهره‌ها و مقام‌های سیاسی تأثیر‌گذار در تلاش است که جهان را متوجه سرکوب خشونت باری که توسط حکومت ایران در حال وقوع است، بکند.

نازنین بنیادی، یکی از اعضای «شورای همبستگی» بود که به تازگی از این شورا خارج شد. او روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در توییتی نوشت: «پنج ماه پیش در راستای انقلاب مردم ایران به شورای همبستگی پیوستم. در این مسیر فراز و نشیب‌های زیادی رو تجربه کردم و همواره سعی بر این داشتم که صدای مردم ایران باشم.»

او با بیان این که «به صورت کامل» از این شورا خارج شده است، تأکید کرد: «به مانند همیشه برای استقرار حکومتی دموکراتیک و سکولار بر پایه اعلامیه جهانی حقوق بشر در کنار مردم ایران خواهم بود.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.