آرش مقدم اصلان پور به هشت سال حبس محکوم شد

شنبه, 3ام اسفند, 1392
اندازه قلم متن

zendan

آرش مقدم اصلان پور، فعال فرهنگى و زندانى بند ۳۵۰ زندان اوین، که مرداد سال ١٣۹٢، طى هجوم نیروهاى امنیتى به منزلش بازداشت شده بود، از سوى دادگاه انقلاب به هشت سال حبس تعزیرى محکوم شد.

آرش مقدم اصلان پور با نام مستعار آرش اشایى، متولد ١٣۶۴ در تهران و فارغ التحصیل رشته هنر با گرایش گرافیک است. او خود را محقق ایران باستان معرفى مى کند و فعالیتهاى خود را در حوزه تاریخى، فرهنگى، هنرى و حفاظت از بناهاى تاریخى و حفاظت و پاکسازى محیط زیست، در سطح دانشگاه، محافل فرهنگى و فضاى مجازى، شرح مى دهد.

او در مرداد سال ١٣۹٢، طى یورش ده تن از ماموران وزارت اطلاعات در منزل بازداشت و به بند ٢۴٠ زندان اوین منتقل مى شود.

طبق اطلاع بازداشت ایشان همراه با بازرسى منزل و تخریب لوازم و توهین به اعتقادات وى همچون توهین به اشوزرتشت، کوروش و فردوسى همراه بوده است.

وى پس از بازداشت حدود یک ماه در انفرادى ٢۴٠ و سپس ٢٠۹، تحت بازجویى بوده است. او طى این مدت ٨ جلسه و ٨ روز پیاپى تحت بازجویى قرار داشته و سرانجام ١٣ شهریور به بند ٣۵٠ منتقل شد.

او طى دوران بازجویى تحت فشار قرار داشته تا ارتباط خود را با نامزدش قطع کند و بازجویان به وى تاکید مى کردند اگر در غیر اینصورت از آزادى وى خوددارى مى کنند.

او سرانجام ١ دى سال جارى توسط قاضى صلواتى در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب، بدون وکیل محاکمه شد و در ٢۶ بهمن حکم ٨ سال حبس تعزیرى محکوم شد.

اتهام او دادگاه ارتباط با انجمن پادشاهى بود که وى در دادگاه به ریاست قاضى صلواتى از این اتهام تبرئه شد اما به اتهاماتى که پیش از آن به وى تفهیم نشده بود، محکوم شد.

قاضى صلواتى وى را به ۵ سال حبس به اتهام توهین به مقدسات اسلامى، ٢ سال حبس به اتهام توهین به امام و رهبرى، ١ سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغى علیه نظام محکوم کرد.

او پیش از این حکم حدود ۶ ماه بلاتکلیف در انفرادى و بند عمومى ٣۵٠، حضور داشت و گزارش شده که در طى این مدت خانواده و نامزد وى، تحت آزار و اذیت قرار داشته اند تا براى وکیل اقدام نکنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.