مشارکت در همایش «گفتگو برای نجات ایران»؛ سعید مدنی و حسین رزاق تفهیم اتهام شدند

جمعه, 19ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

 سعید مدنی، جامعه‌شناس

صدای آمریکا

سعید مدنی، جامعه‌شناس، و حسین رزاق، فعال سیاسی، که هردو در زندان اوین بسر می‌برند در پی شرکت در همایش «گفتگو برای نجات ایران» به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم شدند.

همایش مجازی دو روزه «گفتگو برای نجات ایران» با حضور ۴۲ فعال سیاسی و مدنی در داخل و خارج از ایران و پیام ۸ زندانی سیاسی در روزهای اول و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در کلاب‌هاوس برگزار شد.

دادسرای امنیت با احضار سعید مدنی از زندان اوین و تفهیم اتهام برای او قرار پانصد میلیون تومانی صادر کرده است.

این در حالی است که مقاله این پژوهشگر اجتماعی که حدود یک ماه و نیم قبل در همایش مجازی «گفتگو برای نجات ایران» ارائه شد بر خشونت‌پرهیزی تاکید داشت.

به گزارش سایت کلمه، «این مقاله ضمن بررسی زمینه‌ها و علل وقوع اعتراضات، ماهیت و چشم‌انداز اعتراضات و سناریوهای پیش رو، مقاومت مدنی خشونت‌پرهیز را از اصول مهم برای نجات ایران برشمرده بود.

سعید مدنی از اردیبشهت‌ماه سال گذشته بازداشت و به اتهاماتی از قبیل «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۹ سال زندان محکوم شد.

این کنشگر سیاسی که تاکنون بارها به دلیل فعالیت‌ها و پژوهش‌هایش زندانی شده، به تازگی نیز در پی اعدام سه معترض متهم در پرونده «خانه اصفهان» در بیانیه‌ای به همراه حسین رزاق و چهار زندانی سیاسی دیگر علیه اعدام معترضان موضع‌گیری کرده بود.

به گزارش سایت کلمه، حسین رزاق، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، هم به تازگی با اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» مورد بازجویی قرار گرفته است.

این در حالی است که حسین رزاق به دلیل بیماری در حال حاضر تحت نظر پزشکان معتمد دستگاه قضایی سرگرم امور درمانی خود می‌باشد.

تاکنون بسیاری از شرکت‌کنندگان در همایش مجازی «گفتگو برای نجات ایران» از سوی مقام‌های قضایی و امنیتی احضار و بازداشت شده‌اند.

عالیه مطلب‌زاده، علیرضا بهشتی شیرازی، قربان بهزادیان نژاد، نرگس محمدی، عبدالله مومی، عبدالله ناصری طاهری و هاشم آقاجری از جمله افرادی هستند که در پی این نشست احضار یا بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.