استاندار: هرمزگان به عنوان مرکز پایش دریاها و سواحل معرفی شود

جمعه, 19ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

بندرعباس – ایرنا – استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه می‌طلبد این استان به عنوان مرکز پایش دریاها و سواحل تعریف و معرفی شود، گفت: آماده راه‌اندازی پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۰۲ پروژه محیط زیستی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که بر نام خلیج‌فارس تعصب داریم، باید بر خود خلیج‌فارس نیز تعصب داشته باشیم از این رو با توجه به مزیت استان در برداشت آب، شیرین‌سازی و انتقال آن به سایر استان‌های ‌کشور و پسابی که وارد دریا می‌شود باید تعرفه‌ای برای این آب نیز لحاظ شود.

وی بیان کرد: تعصبی درست روی خلیج‌فارس داریم، چرا که چراغ ما در این خانه می‌سوزد؛ از این رو وظیفه هر نسل این است که ایرانی آبادتر را تحویل نسل بعدی بدهد و اگر قرار باشد برای خودمان جایگاهی در تاریخ ایران متصور باشیم باید آن جایگاه را با نقش خود در آبادانی کشور به دست آوریم.

استاندار هرمزگان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، عنوان‌کرد: در بحث عوارض آلایندگی اختلافاتی با استان بوشهر داریم که خواستاریم در این حوزه به ما کمک کنید؛ چرا که عوارض آلایندگی باید به استان‌هایی اختصاص یابد که درگیر آلایندگی هستند و قرار نیست کشور درآمدی در این حوزه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک هرمزگان و راه داشتن به خلیج‌فارس و دریای عمان لازم است هرمزگان به عنوان مرکز پایش دریاها و سواحل تعریف و معرفی شود و در این راستا آمادگی داریم برای راه‌اندازی دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها همکاری کنیم.

دوستی ادامه داد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به دلیل تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت، دارای اهمیت بالایی است؛ چرا که سوخت تولیدی آن به عنوان سوختی پاک در همه جای کشور توزیع می‌شود و به محیط‌ زیست از این حیث کمک می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی هرمزگان، تاکید کرد: هرمزگان با اقلیم خاصی که دارد یکی از بزرگترین ژئوپارک‌های بزرگ دنیا است و از این رو باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بیان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید ارتباط انسان با توسعه و همچنین رابطه محیط‌ زیست با توسعه را مشخص کنیم تا خود را به مولفه‌های محیط‌زیستی پایدار برسانیم البته هماهنگ‌سازی این مسئله کار دشواری است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.