تصویب قطعنامه روز جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

جمعه, 19ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه «روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار» را روز چهارشنبه ١۸ خرداد ١۴٠٢ با اجماع و حمایت تمامی کشورها تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این قطعنامه روز ١٢ ژوئیه مصادف با ٢١ تیر ماه هر سال به عنوان روز بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار نامگذاری شده است و هر سال در این روز رویدادها مختلفی در سرتاسر جهان برگزار می‌شود.

قطعنامه از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن، دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، سمن‌ها، بخش خصوصی و دانشگاهیان و سایر ذینفعان می‌خواهد تا متناسب با اولویت‌های ملی کشورها از طریق آموزش و اقدامات لازم در جهت آگاهی‌سازی عمومی و ارتقای سلامت، رفاه و افزایش کاربری و مدیریت پایدار زمین، امنیت غذایی و تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم فعالیت کنند.

بر اساس این قطعنامه، ائتلاف جهانی مقابله با توفان‌های گردوغبار با همکاری آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد در جهت اهداف قطعنامه اقدام می‌کنند و دبیر کل سازمان ملل متحد نیز موضوع را برای اقدام‌های لازم به کشورها، نظام سازمان ملل متحد و دیگر آژانس‌های تخصصی منعکس می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با گردوغبار نقش بسیار ارزنده‌ای در سطح منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. در این راستا همچنین قرار است کنفرانس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار با همکاری سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹ و ۲۰ شهریور سال جاری با حضور کشورها و سازمان‌های مختلف در ایران برگزار شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.