اکبر آزاد، نویسنده، به دره‌شهره تبعید شد

یکشنبه, 21ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

«اکبر آزاد»، فعال مدنی و عضو کانون نویسندگان ایران، روز یکشنبه ۲۱خرداد۱۴۰۲، جهت تحمل دو سال اقامت اجباری به دره‌شهر در استان ایلام تبعید شد.

بر پایه گزارش‌ رسیده به «ایران‌وایر»، هفته گذشته شعبه دوم اجرای احکام دادسرای شهرستان بهارستان با احضار اکبر آزاد، حکم دو سال اقامت اجباری در دره‌شهر را به این نویسنده تُرک ابلاغ کرده بود. آقای آزاد امروز یکشنبه برای تحمل حکم صادرشده علیه او به دره‌شهر اعزام شد.

اکبر آزاد درحالی به دره‌شهر تبعید شده است که این فعال مدنی ۶۷ ساله از دیابت شدید رنج می‌برد و فرزندش نیز به بیماری حاد «ام‌اس» مبتلاست و با ویلچر حرکت می‌کند و نیاز به مراقبت دائمی پدر دارد.

دی‌۱۳۹۸، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به ریاست قاضی «بابایی»، اکبر آزاد، «علی‌رضا فرشی»، «حمید منافی نادارلی» و «بهنام شیخی» را به‌دلیل برگزاری مراسم «روز جهانی زبان مادری» در سال ۱۳۹۲ در شهرستان بهارستان، مجموعا به هشت سال زندان و هشت سال تبعید محکوم کرد.

این چهار فعال مدنی، طی سال‌های گذشته احکام زندان خود را تحمل و اکنون به شهرهای مختلف ایران تبعید شده‌اند. با‌این‌وجود، هفته گذشته علی‌رضا فرشی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت که حکم صادرشده علیه خود را «ظالمانه و غیر انسانی» می‌داند و به حکم تبعید تمکین نخواهد کرد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.