بحران قطعی آب ادامه دارد؛ یک منبع آگاه به صدای آمریکا: آب توزیع شده در تهران سالم نیست

چهارشنبه, 24ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

با تداوم قطعی آب در استان‌های تهران و البرز توزیع آب با تانکر در دستور کار قرار گرفت. یک منبع آگاه در وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران به «صدای آمریکا» گفت که «آب توزیع شده در تهران آشامیدنی نبوده و سالم نیست.»

این مقام مطلع گفت: «توزیع آب غیر آشامیدنی با هدف جلوگیری از بروز اعتراضات مردمی صورت گرفته است.»

او در توضیح چرایی قطع آب در تهران نیز گفت: «سیل و رانش زمین به زیرساخت‌های موجود آسیب زده است.»

این مقام آگاه وزارت نیروی جمهوری اسلامی از تداوم قطعی آب تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: «احتمالا از روز پنجشنبه از تعداد مناطقی که درگیر قطعی آب هستند کاسته خواهد شد.»

در همین حال رسانه‌های ایران از رویکرد وزارت نیرو در اطلاع رسانی پیرامون قطعی ۵ روزه آب گلایه دارند و معتقدند باید بصورت مشخص اعلام شود که مشکل چه زمانی حل خواهد شد.

وب‌سایت «خبرآنلاین» مناطق درگیر بحران آب در تهران را شامل ستارخان، صادقیه، گیشا، اشرفی اصفهانی، هفت تیر، خیابان بهار در محدوده طالقانی، قلهک در منطقه ۳ و نارمک، چهارراه لشگر در نظام‌آباد تهران اعلام کرده است.

در پی قطعی گسترده آب در استان البرز، توزیع آب با تانکر در دستور کار قرار گرفته است. در همین رابطه مسئول روابط عمومی شرکت «آبفا» استان البرز گفت که «۲۶ تانکر سیار» برای آبرسانی به برخی محله‌های کرج و کمالشهر استان البرز به کار گرفته شده است.

این شیوه از آبرسانی در تهران نیز استفاده شده است و منع آگاه صدای آمریکا در توضیح این اقدام گفت: «بیشتر تانکر‌ها حامل آب تصفیه شده برای استفاده در پارک‌ها هستند که قابل شرب و سالم نیست.»

این منبع مطلع همچنین در مورد ذخایر آب در کشور اظهار نگرانی کرده و گفت: «تابستان داغ، کم‌آب، بدون برق و بحرانی را پیش‌رو خواهیم داشت.»

بر اساس گزارش‌های رسیده از ایران قطعی آب در حالی وارد پنجمین روز شده است که مشکلات فراوانی برای مردم پیش آمده و حتی آب‌معدنی هم کمیاب شده است.

در روزهای گذشته رسانه‌های داخلی از قطعی آب در مناطق زیادی از پایتخت خبر دادند و خبرگزاری فارس وابسته به سپاه اعلام کرد که این قطعی ناشی از خرابی خطوط انتقال آب از سد کرج است.

پیش از این نیک آهنگ کوثر، زمین شناس و روزنامه‌نگار حوزه آب در گفتگوی اختصاصی با صدای آمریکا در این زمینه تصریح کرد: «مشکل فنی وجود دارد اما بزرگ‌ترین مشکل، نبود درک مسیٔولان در حکمرانی آب است.»

او افزود: «جمهوری اسلامی در حکمرانی آب بسیار بد عمل کرده است و هر اتفاقی می‌افتد در پی آن است تا به صورت واکنشی برای آن مشکل راه حلی پیدا کند.»

نیک آهنگ کوثر همچنین گفت: «درحال حاضر بسیاری از زیرساختهای آبی کشور دچار مشکل هستند و امکان انتقال آب سالم به شهرها از بین رفته که این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی درستی در این زمینه وجود نداشته و ندارد .»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.