اجرای حکم اعدام چهار زندانی همزمان با صدور یک حکم اعدام

چهارشنبه, 24ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های یاسوج، عادل آباد شیراز و رجایی شهر کرج به اجرا در آمد. همچنین یک متهم از بابت اتهام قتل عباسعلی سلیمانی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان، توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مدارا، یک متهم در مازندران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، عباسعلی سلیمانی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان در تاریخ ششم اردیبهشت سال جاری، در یکی از بانک های شهرستان بابلسر با شلیک گلوله به قتل رسید.

متهم پس از این واقعه بازداشت و کیفرخواست پرونده وی در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه در دادسرای عمومی و انقلاب بابلسر صادر شد.

وی در نهایت توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مازندران از بابت اتهام “مباشرت در قتل” به اعدام محکوم شد.

اعدام سه زندانی در زندان های عادل آباد شیراز و یاسوج

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز یکشنبه بیست و یکم خرداد ماه ۱۴۰۲، حکم دو زندانی که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

هویت این دو زندانی “علیرضا شاهچراغی و طاهر نوری، ۳۸ ساله و اهل جهرم” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “طاهر نوری از حدود سه سال پیش بازداشت و  توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.”

همچنین سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و چهارم خرداد ماه، یک زندانی با هویت “میلاد قبادی” که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان یاسوج اعدام شد.

اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

به گزارش جوان آنلاین، سحرگاه سه شنبه بیست و سوم خرداد ماه، یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

این زندانی در سال ۹۸ از بابت اتهام قتل همسر خود بازداشت و در نهایت توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

در این گزارش به هویت این زندانی اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.