یک هفته از قطعی‌‌های آب در مناطقی از تهران می‌گذرد؛ مردم اظهارات وزیر نیرو را رد کردند

پنجشنبه, 25ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

در حالی که یک هفته از آغاز گزارش‌ها از قطعی آب در مناطق مختلف تهران و کرج می‌گذرد، بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، آب آشامیدنی در برخی مناطق غرب و شمال تهران از جمله ستارخان، سعادت‌آباد، بلوار فردوس و ولنجک همچنان قطع است.

قطعی آب در تهران و کرج روز جمعه گذشته و پس از وقوع سیل در برخی مناطق ایران از جمله شمال استان تهران و حوالی جاده چالوس آغاز شد.

یکی از مخاطبان با ارسال ویدیویی به ایران اینترنشنال در روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه اعلام کرد از ابتدای هفته آب محله بلوار فردوس واقع در منطقه پنج تهران قطع است.

همچنین یک مخاطب دیگر ایران اینترنشنال با ارسال ویدیویی، اعلام کرد که آب در منطقه ستارخان در غرب تهران نیز قطع است.

چند شهروند ساکن غرب تهران نیز با ارسال ویدیوهایی قطعی آب در این منطقه از تهران را تایید کرده‌اند.

همچنین یک شهروند ساکن سعادت‌آباد با ارسال ویدیویی از قطعی آب در این محله شمال غرب تهران خبر داده و اظهارات وزیر نیرو درباره رفع این مشکل را رد کرد.

با وجود گزارش‌های شهروندان درباره تداوم قطعی آب برخی از محلات پایتخت در پنجمین روز متوالی، مقام‌های وزارت نیرو صبح روز چهارشنبه مدعی شدند دیگر «در هیچ نقطه‌ای از تهران» آب قطع نیست.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و محسن اردکانی، مدیر آبفای تهران روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد در گفت‌وگوهای خبری جدگانه‌ای اعلام کردند که «از امروز صبح در هیچ نقطه‌ای از تهران قطعیِ آب نداریم».

وزیر نیرو افزود از شامگاه سه‌شنبه، تصفیه‌خانه‌های تهران «در مدار تولید» قرار گرفته و با «ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند» و گفت: «تلاش می‌کنیم فشار آب هم لحظه به لحظه افزایش پیدا کند و به حالت طبیعی بازگردد.»

مدیرعامل آبفای تهران هم با اشاره به قطعی و نوسان فشار آب گفت: «به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند.»

همچنین شرکت آب روز دوشنبه قول داده بود که مشکل قطعی آب در همان روز حل خواهد شد.

اما در روزهای پس از آن تاکنون، ویدیوهای بسیاری به ایران‌اینترنشنال رسید و همچنین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد آب تهران در مناطق مختلف این شهر قطع است.

قطعی آب در مناطقی از ایران در حالی است که پیمان فروهر، دبیر انجمن صادرکنندگان آب‌های معدنی اعلام کرد سال گذشته حدود ۱۰ میلیون دلار صادرات آب انجام شده و حدود ۶ تا ۷ میلیون دلار از آن «برای اولین‌بار در تاریخ آب بسته‌بندی به بازار روسیه ارسال شد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.