در پی تأکید علی خامنه‌ای، سختگیری برای گزینش معلمان در مدارس غیر دولتی بیشتر شد

دوشنبه, 29ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

بنا بر اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی «با توجه به تأکید رهبر جمهوری اسلامی» درباره «نظارت جدی بر مدارس غیر دولتی» گزینش معلمان در این مدارس سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، روز دوشنبه ۲۹ خرداد به خبرگزاری ایسنا گفت که معلمان پس از گذراندن یک دوره شش‌ماهه گزینش، امکان تدریس در مدارس غیر دولتی را خواهند یافت.

به گفته آقای محمودزاده گزینش آموزگاران برای تدریس در مدارس غیر دولتی از ۱۵ روز در سال‌های گذشته به شش ماه افزایش یافته و شامل دو مرحله «معرفی» و «بررسی» معلمان شده است که هر مرحله سه ماه طول می‌کشد.

به گفته او در طرح جدید که از تابستان امسال آغاز می‌شود، آموزگاران پس از گذراندن یک دوره مقدماتی ۶۰ ساعته باید طی پنج سال و هر سال ۶۰ ساعت آموزش‌های مربوط به «دانش تخصصی، دانش تربیتی، صلاحیت عمومی و صلاحیت حرفه‌ای» را ببینند و پس از گذارندن همه این دوره‌ها ‌می‌توانند «کارت صلاحیت حرفه‌ای» را دریافت کنند.

اظهارات خامنه‌ای در جمع معلمان: از معلم توقع داریم احساس مسئولیت کند

پس از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» بسیاری از دبستان‌ها و دبیرستان‌ها در سراسر ایران، تبدیل به یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات شد. دانش‌آموزان علاوه بر حضور بدون حجاب اجباری در فضای مدرسه و خارج از آن، شعارهای تندی علیه حکومت سر دادند و قاب عکس‌های رهبر کنونی و پیشین جمهوری اسلامی را در کلاس‌های خود شکستند.

علی خامنه‌ای در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در نیمه اردیبهشت امسال با اشاره به این روند خواستار آن شد که مسئولان کاری کنند که «ضوابط گزینش» معلمان «کمرنگ نشود.»

از:  رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.