در پی تیراندازی نیروهای نظامی؛ دو سوختبر در نهبندان جان باختند

پنجشنبه, 1ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه، تیراندازی نیروهای نظامی منجر به واژگونی خودرو دو سوختبر و جان باختن آنان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۲، دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور نهبندان-زاهدان جان باختند.

هوین این دو سوختبر “حبیب الله نهتانی، ۴۱ ساله فرزند یارمحمد و محمد امین نهتانی، فرزند حبیب الله ۱۸ ساله، اهل و ساکن روستای حسین آباد تاجکوه واقع در منطقه زیرکوه از توابع خراسان جنوبی” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی در مسیر نهبندان به زاهدان به سوی خودروی این دو شهروند تیراندازی کرده اند. در پی این اقدام خودرو از مسیر منحرف و واژگون شده که منجر به جان باختن این پدر و فرزند شده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.