نخست‌وزیر نیدرزاکسن کفالت سیاسی محمد نجفی را برعهده گرفت

جمعه, 2ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

اشتفان وایل نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن کفالت سیاسی محمد نجفی وکیل زندانی را تقبل کرد و در بیانیه‌ای خواهان آزادی او شد. این وکیل مدافع حقوق بشر به تازگی در دو پرونده اتهامی تازه به مجموعا ۳سال حبس و جریمه نقدی محکوم شد.

اشتفان وایل نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان کفالت سیاسی محمد نجفی، وکیل دادگستری زندانی در ایران را بر عهده گرفت. 

اندویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

محمد نجفی، وکیل و مدافع حقوق بشر در ارتباط با چندین اتهام و از جمله نگارش نامه‌ای خطاب به خامنه‌ای، “نشر اکاذیب” و “تشویش اذهان عمومی” در زندان به سر می‌برد. او به دلیل فعالیت‌هایش به عنوان وکیل مدافع فعالان حقوق بشر و خانواده‌های آنان و همچنین به دلیل انتقاد از رژیم، بارها تهدید و بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: ممانعت از دیدار نرگس محمدی و فعالان حقوق بشر با خانواده محمد نجفی

نخست‌‌زیر نیدرزاکسن از حزب سوسیال دمکرات آلمان در بیانیه خود گفته که از “سبعیت بیش از حد رژیم ایران علیه مردم خود حیرت زده”‌ است. او می‌نویسد سرکوب، بازداشت، شکنجه و اعدام بخشی از زندگی بی‌رحمانه روزمره در جمهوری اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اعطای جایزه حقوق بشری وکلای اروپا به چهار وکیل ایرانی

وایل تاکید کرده که محمد نجفی از زندانیان سیاسی دفاع می‌کرد و به این خاطر در بند است که “آیینه‌ای را در مقابل رژیم قرار می‌داد”.

نخست‌وزیر نیدرزاکسن ضمن هشدار درباره وضعیت نگران‌ کننده سلامتی این وکیل زندانی گفته است نجفی از دیابت و همچنین بیماری‌های کلیوی، پروستات و ناراحتی قلبی رنج می‌برد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

وایل در پایان بیانیه خود با خطاب قراردادن سفیر ایران از حاکمان جمهوری اسلامی خواسته‌ است مراقبت‌های پزشکی لازم برای محمد نجفی در نظر گرفته شود و او بدون قید و شرط هر چه سریع‌تر آزاد شود.

نجفی ۴۷ ساله که سال ۱۳۹۷ به خاطر پیگیری نحوه مرگ وحید حیدری، یکی از معترضان در زندان اراک دستگیر شده بود، اخیرا در حالی که در مرخصی درمانی بود، در یک پرونده تازه به سه سال زندان و جزای نقدی محکوم شد.

یکی از اتهامات نجفی در پرونده‌های متعددی که علیه او تشکیل شده، سخنرانی در خانه گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی است. 

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.