رسوایی «شاسی‌بلند» و تاکید دوباره نماینده تبریز بر سرنوشت نامعلوم ۱۵۳ خودرو از ۳۰۰ خودرو

جمعه, 2ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز که پیشتر واگذاری خودروهای رانتی شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس را فاش کرده بود، در تازه‌ترین اظهاراتش بار دیگر تاکید کرد از ۳۰۰ دستگاه خودرو واگذار شده، سرنوشت ۱۵۳ خودرو نامعلوم است.

علیرضابیگی در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران از شرکت «بهمن موتور» به عنوان شرکتی که واسطه واگذاری این خودروها بوده نام برد و نوشت: «این قرارداد برای ۳۰۰ دستگاه خودرو منعقد شده که الان معلوم است ۱۴۷ خودرو برای چه کسانی هستند و باید برگردانده شوند.»

او افزود: «۱۵۳ خودرو هم جایش نامعلوم است که باید مدعی‌العموم ورود پیدا کند و مشخص کند چه اتفاقی افتاده. از آن ۱۴۷ خودرویی هم که تحویل داده شده، چنانکه گفتم، اکثرشان به افراد ناشناسی تحویل داده شده‌اند که علی‌الظاهر منتسب به نمایندگان مجلس هستند.»

این نماینده مجلس همچنین گفت: «مطابق اطلاعاتی که من دارم، ۱۴۷ دستگاه خودروی شاسی‌بلند وارد مجلس شده که از این تعداد، طبق لیستی که ما در اختیار داریم، حدود ۲۵ خودرو به نام کارکنان مجلس و سه-چهار خودرو به نام خود نمایندگان و مابقی خودروها هم به نام کسانی است که هویتشان شناخته شده نیست ولی امضای معاون نیروی انسانی مجلس پای این نامه‌ها هست که این آدم‌ها را برای دریافت خودرو معرفی کرده.»

او همچنین بار دیگر تاکید کرد واگذاری این خودروها برای جلوگیری از استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) بوده است و به نقش محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در این زمینه اشاره کرد.

این نماینده گفت: «وقتی من این موضوع را مطرح کردم که واگذاری آن خودروها در اثنای استیضاح وزیر صمت چه ارتباطی به استیضاح می‌تواند داشته باشد و هیات رییسه باید به این سوال و ابهام پاسخ دهد، برای فرار از این پاسخ‌گویی، تمام ارکان مجلس تمام‌قد در مقابل این موضوع ایستادند و اعلام کردند ادعای من کذب است.»

علیرضابیگی چند روز پیش نیز در نطق میان‌دستور خود گفت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید توضیح دهد که چرا به موضوع تحویل خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان ورود نکرده است.

او تاکید کرد که هیات رییسه مجلس در اقدامی «فاقد وجاهت قانونی»، ۴۰ روز او را از نطق محروم کرده بود.

روزنامه اعتماد اما در شماره روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در گفت‌وگویی با این نماینده نوشت: «علیرضابیگی نه تنها از اظهارات خود عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه به این نکته اشاره می‌کند که توزیع رانت و ویژه‌خواری سنت سیئه‌ای است که بسیاری از وزرای دیگر هم برای فرار از استیضاح و جلب‌ توجه نمایندگان انجام داده‌اند.»

این نماینده به اعتماد گفته است: «در حال حاضر قراردادی در اختیار دارم که حاکی است شرکت مجعول، قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه خودرو را با یکی از خودروسازان امضا کرده است. بر اساس اسامی‌ای که من در اختیار دارم از وجود ۱۴۷ پوکه (قابل شمارش) حکایت می‌کند و هنوز سرنوشت سایر خودرو‌ها مشخص نیست.»

او افزود: «آیا این خودروها تحویل شده است؟ این خودروها به چه کسانی تحویل داده شده‌اند و …. باید به این ابهامات پاسخ درستی داده شود. باید دید چرا به‌رغم فرمان رییس‌جمهوری، خارج از نوبت خودرو داده شده و چرا با چنین شرکتی قرارداد تنظیم شده است؟»

طرح نام شرکت «بهمن موتور» در این فساد حکومتی در حالی است که پیشتر کارگران این شرکت در اعتراض به شرایط معیشتی خود تجمع برگزار کردند و از جمله شعار دادند: «درآمد دلاری، کارگر ریالی …»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.