مرگ و مصدومیت هفت کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

پنجشنبه, 15ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، هفت کارگر در شهرهای قزوین، کرج، ارومیه و بندرعباس حین انجام کار دچار حادثه شدند. در این حوادث پنج کارگر دچار مصدومیت شده و دو کارگر دیگر نیز جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، دو کارگر لوکوموتیوران دچار مصدومیت شدند و یک کارگر دیگر جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه دوازدهم تیرماه، در پی واژگونی قطار باربری راه‌ آهن مجتمع فولاد بندرعباس، سه کارگر لوکوموتیوران دچار حادثه شدند که دو نفر از این کارگران به بیمارستان انتقال یافته و یک کارگر دیگر به دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه جان خود را از دست داد.

مرگ یک کارگر ساختمانی در ارومیه

به گزارش کردپا، یک کارگر ساختمانی در ارومیه در حین انجام کار جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، “ این کارگر ساختمانی که چهار روز پیش بر اثر سقوط از بالابر در حین کار به شدت زخمی شده بود، روز دوشنبه دوازدهم تیرماه۱۴۰۱، در بیمارستان خمینی ارومیه جان خود را از دست داد.

هویت وی “مبین اسمعلی بانی، فرزند مصطفی و اهل روستای “بانی” از توابع منطقه ترگور ارومیه” عنوان شده است.

مصدومیت یک کارگر مقنی در کرج

به گزارش ایلنا، یک کارگر مقنی در کرج در حین انجام کار مصدوم شد.

بر اساس این گزارش، این کارگر  در شهرک اقدسیه کرج که بر اثر ریزش دیواره چاه در زیر آوار مانده بود با تلاش گروه‌ های امدادی از زیر آوار یک متری نجات داده شد.

در پی وقوع این حادثه کارگر مذکور از ناحیه گردن و کمر دچار آسیب دیدگی شد که توسط گروه های امدادی به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

مصدومیت دو کارگر در قزوین

به گزارش رکنا، دو کارگر در قزوین در حین کار دچار مصدومیت و سوختگی شدند.

افسر کشیک سازمان آتش نشانی قزوین در این خصوص گفت: “طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌ نشانی مبنی بر حریق و انفجار در یک مغازه تعمیرات خودرو سواری واقع در بلوار خرمشهر قزوین، آتش‌ نشانان دو ایستگاه‌ باغ دبیر و مولوی به محل حادثه اعزام شدند.”

مرتضی جمالی در ادامه افزود: “در این حادثه تجمع بخارات بنزین داخل چال سرویس این تعمیرگاه موجب انفجار و آتش سوزی شده که منجر به سوختگی سطحی دو کارگر مشغول به کار در این مغازه شده است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.