مردم تخلفات محیط زیستی، جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی در آستارا را گزارش دهند

پنجشنبه, 15ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

ایسنا/گیلان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات محیط زیستی، جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی، موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

محمدرضا سلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش لوندویل تنها زیست بوم ساحلی شهرستان مرزی آستارا بوده که به لحاظ اکولوژیکی و تنوع گیاهی و جانوری بسیار حایز اهمیت است، اظهار کرد: ‌با هر گونه تصرف اراضی ملی و حفاظت شده در این منطقه برخورد خواهد شد.

وی افزود: قطع درختان جنگلی، تاراج بردن منابع طبیعی به شمار می‌رود که تبعات منفی جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد خواهد کرد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا ضمن هشدار به تخریب کنندگان محیط زیست، تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخریب در پناهگاه حیات وحش لوندویل بدون هیچگونه اغماضی با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

سلامی مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش لوندویل را دوستدار و حافظان محیط زیست منطقه عنوان کرد و از آنها درخواست کرد با مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات چوبی، جنگل تراشی و تصرف اراضی ملی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی آستارا در اسرع وقت گزارش دهند تا برخورد قانونی با آنها انجام شود.

وی عنوان کرد: آستارا یک پناهگاه حیات وحش به عنوان اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مساحت افزون بر ۱۰۷۴ هکتار دارد که از جنوب به لوندویل، از شمال به آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا – لوندویل منتهی می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.