بازداشت فاطمه حسنی، جامعه‌شناس، در «فرودگاه مشهد»

پنجشنبه, 15ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

خبرگزاری هرانا روز پنجشنبه ۱۵ تیر به نقل از یک وکیل دادگستری اعلام کرد که فاطمه حسنی، فعال سیاسی و جامعه‌شناس، در فرودگاه مشهد بازداشت شد.

حسن یونسی، وکیل داگستری خبر داده که این فعال سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان روز سه‌شنبه ۱۳ تیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

هرانا نوشته دلیل بازداشت و موارد اتهامی علیه خانم حسنی هنوز مشخص نیست، ولی برخی رسانه‌ها و کاربران ایرانی توئیتر نوشته‌اند که بازداشت او بعد از دستگیری فعالان شبکه «کلاب‌هاوس» رخ داده است.

اوایل تیرماه گزارش‌هایی درباره بازداشت چندتن از فعالان شبکه کلاب‌هاوس از جمله علیرضا عبدی،‌ سایه صیدال، دانیال امین، و سروناز میثاقیان منتشر شده بود.

در روزهای اخیر دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی موج جدیدی از احضار و بازداشت و صدور احکام حبس علیه شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی را آغاز کرده‌اند.

روز ۱۴ تیر اعلام شد که صادق زیبلاکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌گیر سیاسی، به دلیل موضع‌گیری درباره مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان به یک سال حبس محکوم شده است.

همچنین روز پنجشنبه سازمان حقوق بشر در ایران اعلام کرد که محمد نوری‌زاد، مخالف سرشناس حکومت که در حال حاضر در زندان اوین محبوس است، در یک پرونده جدید به دو سال حبس تعزیری دیگر محکوم شده است.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.