خداحافظی «سر التون جان»؛  موسیقی‌دان افسانه‌ای، به پایان «جاده‌ای با سنگفرش‌های زرد» رسید

جمعه, 16ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

التون جان۷۶ ساله، موسیقی‌دان افسانه‌ای، با پایان دادن به تور «جاده‌ای با سنگفرش‌های زرد» ـ که بالاترین رکورد فروش را نیز به دست آورد ـ برای همیشه با دنیای موسیقی خداحافظی می‌کند.

به نوشته نشریه فوربز، تور «جاده‌ای با سنگفرش‌های زرد» که در ابتدا برای سه سال برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل همه‌گیری کووید و آسیب دیدگی التون جان، با تاخیر مواجه شد ولی نهایتا پس از ۳۳۳ نمایش در طول پنج سال، با اجرای نهایی التون جان در سوئد به پایان می‌رسد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این تور تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیون دلار فروش کرده و از رکورد قبلی تور با ۷۷۷ میلیون دلار پیشی گرفته است. وبسایت بیلبورد تخمین می‌زند که این تور قبل از پایان ۳۰ میلیون دلار دیگر درآمد‌زایی کند و فروش حرفه‌ای التون جان را به رقم چشمگیر حدود دو میلیارد دلار برساند.

همزمان التون جان که اکنون ۷۶ ساله است، دلیل بازنشستگی خود را «تمایل به گذراندن زمان بیشتری با پسران جوانش»، زاخاری و الیجا، ابراز کرد. با این حال، او تصریح کرد که به نوشتن، ضبط و انتشار موسیقی ادامه خواهد داد.

در حالی که التون جان ممکن است دیگر تورهای گسترده‌ای را مانند گذشته برگزار نکند، ولی به احتمال برگزاری اجراهای گاه‌ و بیگاه نیز اشاره کرده است. نمایش‌های التون جان همواره سبک پر زرق و برق خاص او را حفظ کرده است.

نیویورک‌تایمز پیش از این با اشاره به سبک پر زرق و برق خاص التون جان در گزارش خود با عنوان «پر زرق ‌و‌ برق» و «شایسته» از اجرای اخیر التون جان در مدیسون اسکوئرگاردن ستایش کرد.

پیش‌تر نیز صدای آمریکا از روانه کردن کتاب خاطرات التون جان به نام «من» به بازار خبر داده بود. این کتاب، نیم قرن فعالیت حرفه‌ای این خواننده بریتانیایی را مستند کرده است.

التون جان، در کتاب زندگینامه‌اش به خاطرات جالبش نیز اشاره می‌کند؛ از جمله زمانی که او و «جان لنون» در اتاق هتل را روی «اندی وارهول»، هنرمند مشهور باز نکردند تا آنها را در حال مصرف کوکائین نبیند، تا خاطره مهمانی شام در خانه‌اش که باعث دعوای «سیلوستر استالونه» و «ریچارد گیر» بر سر دوستی با «پرنسس دایانا» شد.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.