تهدید تلویحی رسانه‌های امنیتی علیه مولوی عبدالحمید پس از حمله به کلانتری زاهدان

یکشنبه, 18ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

یک روز پس از حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان، برخی رسانه‌های امنیتی و وابسته به سپاه پاسداران علیه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، موضع گرفتند و او را به طور غیرمستقیم به گرفتن انتقام خون دو مامور کشته‌شده در این حمله، تهدید کردند.

نورنیوز رسانه وابسته به شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی روز یکشنبه در توییتی به آنچه «اظهارات ساختارشکانه» خواند، اشاره کرد.

مولوی عبدالحمید در ماه‌های اخیر، هر هفته در نمازجمعه زاهدان علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی به ویژه سرکوب و کشتار معترضان سخنرانی کرده است.

نورنیوز بدون ذکر نام مولوی عبدالحمید نوشت: «اظهارات ساختارشکنانه و اقداماتی که بستر ناامنی و خونریزی را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند، مخدوش‌کننده امنیت به عنوان خط قرمز نظام است.»

این رسانه امنیتی اضافه کرد که خون دو نیروی کشته‌شده جمهوری اسلامی در این حمله «بدون تقاص نخواهد ماند».

اما خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، مستقیما مولوی عبدالحمید را خطاب قرار داد و در مطلبی نوشت: «آقای عبدالحمید! شما مسئول بسترسازی برای عملیات تروریستی امروز هستید.»

این خبرگزاری امنیتی همچنین هواداران انبوه مولوی عبدالحمید را به «آسیب زدن به اموال عمومی و شخصی» پس از هر نمازجمعه متهم کرد.

این در حالی است که مولوی عبدالحمید روز شنبه و ساعاتی پس از این حمله، با انتشار بیانیه‌ای از هر نوع «خشونت، حمله مسلحانه و حرکتی که سبب ناامنی شود» اعلام برائت کرد.

او در بیانیه خود، با اشاره به اینکه اگرچه تاکنون از «ابعاد این جریان، کیفیت حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن قرار دارند» بی‌اطلاع است، تاکید کرد: «اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: «راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور و رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم.»

مولوی عبدالحمید از مردم استان سیستان‌ و بلوچستان و به‌ویژه شهر زاهدان خواست تا «ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری» از هر نوع حرکت و عملی که «باعث ناامنی می‌شود» پرهیز کنند.

هم‌زمان، گمانه‌زنی‌هایی درباره پشت‌پرده این حمله و زمینه‌سازی احتمالی برای حبس یا حصر خانگی امام جمعه اهل سنت زاهدان مطرح است.

این اولین بار نیست که رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی علیه مولوی عبدالحمید موضع می‌گیرند.

پیشتر نیز خبرگزاری تسنیم در توجیه ممنوعیت سفر حج برای مولوی عبدالحمید، او را به «جعل سند» متهم کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.