عصر ایران: هم گاج را ببندید، هم بقیه مؤسسات کنکور را ؛ اما نه به بهانه اغتشاشات!

سه شنبه, 27ام تیر, 1402
اندازه قلم متن
 
هم گاج را ببندید ، هم بقیه مؤسسات کنکور را ؛ اما نه به بهانه اغتشاشات !
به حضرات مدیران ارشد آموزش و پرورش اطمینان می دهیم کسی برخورد اخیرشان با گاج را نشانه وفاداری آنها به نظام و انقلاب تلقی نمی کند چرا که برعکس، چنین رفتارهایی، آب به آسیاب دشمن ریختن است و بدبین کردم مردم…خود شاعر ( فرخی یزدی) را به خاطر اشعارش زندانی کردند و یک قرن بعد، مسوولان آموزش و پرورش، حکم تعطیلی موسسه ای را به خاطر بازنشر اشعارش صادر کردند. این رفتار مدیران آموزش و پرورش، دقیقاً شبیه همان رفتاری است که با فرخی یزدی شده است. نه مسوولان آن زمان سعه صدر داشته اند و نه مدیران امروز آموزش و پرورش از سعه صدر کافی در این مورد برخوردار بوده اند و هر دو، دستور برخورد صادر کرده اند. این مشی مسوولان کنونی آموزش و پرورش، قطعاً مخالف اصول بنیادین جمهوری اسلامی است که متأسفانه کمتر بدان ها بها داده می شود… اگر یک وزارت آموزش و پرورش قوی و با عرضه داشتیم، لحظه ای در تعطیلی بساط پر فساد موسسات کنکور تردید نمی کرد.
 

عصر ایران – پیش از آغاز اصل سخن، تاکید می کنیم که عصر ایران به گواهی آرشیو خود (از جمله چند لینک پایان این مطلب)، از همان ابتدا مخالف سرسخت موسسات کنکور و کمک آموزشی بوده و هست و خواهد بود؛ چرا که این موسسات را برغم آن که عناوینی چون آموزشی و کمک آموزشی و انتشارات و نظایر این ها یدک می کشند، مافیای کاسبی از استرس دانش آموزان به ویژه در مقطع کنکور می داند و معتقد است یکی از عوامل تشدید بی عدالتی آموزشی، همین موسسات هستند چرا که رسماً نظام آموزشی معطوف به کنکور را پول زده کرده اند و چون قشر محروم جامعه نمی تواند از کتاب های کمک درسی و نکته و تست و کنکورهای آزمایشی آنها بهره مند شود، در رقابت اصلی کنکور، عقب می ماند و رفته رفته از صحنه دانشگاه حذف می شود.

اگر یک وزارت آموزش و پرورش قوی و با عرضه داشتیم، لحظه ای در تعطیلی این بساط  پر فساد مردد نمی شد و  آبروی نظام اموزشی را به پای چند موسسه کاسبکار، قربانی نمی کرد.

بنابر این، چند سطر آینده در دفاع از موسسه ای که آموزش و پرورش تعطیل اش کرده نیست، بلکه تلاشی است برای پاسداشت آزادی های عمومی و قانونگرایی و نظام مند کردن رفتارهای سلیقه ای مسؤولان. (این دو موضوع را تفکیک کنید)

روز گذشته معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در یک گفت و گوی تلویزیونی از تعطیلی موسسه “گاج” خبر داد و گفت: در زمان اغتشاشات و جمعه‌روزی، در سوالات امتحانی درس ادبیات، جهت‌گیری‌اش به سمت تحریک به اغتشاشات بود. بنابراین حکم تعطیلی اش را صادر کردیم. (فیلم و سوالات را اینجا ببینید)

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.