با حکم دیوان عالی کشور؛ مصطفی حسینی طباطبایی و ۷ نفر از همراهانش تبرئه شدند

جمعه, 30ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سیدمصطفی حسینی طباطبایی، اسلام شناس و پژوهشگر قرآن و هفت تن از همراهانش به نام های عبدالحمید آسوده خلجانی، مجید ناصری، محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا توسط دیوان عالی کشور از اتهامات انتسابی تبرئه شدند. این شهروندان پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به مجموعا بیست و هشت سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم صادره برای سیدمصطفی حسینی طباطبایی، اسلام شناس و پژوهشگر قرآن و ۷ تن از همراهانش تبرئه شدند.

دیوان عالی کشور پس از فرجام خواهی، حکم “نقض بلا ارجاع” صادر کرد و پرونده این شهروندان مختومه شد.

سیدمصطفی حسینی طباطبایی، پژوهشگر قرآن ۸۷ ساله که به دلیل داشتن برداشت متفاوت از قرآن از سوی حکومت ایران پیشتر نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود، به همراه جمعی از نزدیکانش ازجمله محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا در فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مدت دو ماه را در سلول های انفرادی نگهداری شدند. این افراد در نهایت به قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند. همزمان با این بازداشت ها، جلسات تفسیر قرآن، نماز و سخنرانی های آقای طباطبایی نیز با فشار اطلاعات سپاه تعطیل شدند.

در بهار سال گذشته و پس از انتشار ویدئویی جنجالی از آقای طباطبایی که وی در آن به مناظره با «آیت الله قزوینی» و عدم وجود دلایل کافی برای اثبات «امام زمان» می پردازد. از خرداد تا مرداد ماه ۱۴۰۱ آقای طباطبایی و سایر افرادی که همراه با وی بازداشت و به قید وثیقه آزاد بودند، در دفتر نظارت و پیگیری در خیابان ایرانشهر به مدت بیست و یک جلسه مورد بازجویی قرار گرفتند.

پرونده مصطفی حسینی طباطبایی و هفت نفر از نزدیکانش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری ارسال و در مهرماه طی دو جلسه، به اتهامات این افراد در دادگاه انقلاب رسیدگی شد. در جریان این حلسات، اجازه دفاع کافی از خود به این شهروندان داده نشده بود.

نهایتا در آبان ماه سال گذشته سیدمصطفی حسینی طباطبایی،عبدالحمید آسوده خلجانی، مجید ناصری، محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا به مجموعا ۲۸ سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.