تعلیق دو استاد دانشگاه اصفهان به اتهام «ضدیت با نظام و اسلام»

شنبه, 31ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز جمعه ۳۰ تیر ماه گزارش داد که «مهدی مطیع» و «محمد سلطانی»، استادان دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان، توسط «هیات انتظامی اساتید و رئیس این دانشگاه» با اتهام «ضدیت با نظام و اسلام» تعلیق شده‌اند.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز جمعه ۳۰ تیر ماه گزارش داد که «مهدی مطیع» و «محمد سلطانی»، استادان دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان، توسط «هیات انتظامی اساتید و رئیس این دانشگاه» با اتهام «ضدیت با نظام و اسلام» تعلیق شده‌اند.

شورای صنفی دانشجویان کشور گفته که مدیران دانشگاه اصفهان این دو استاد قرآن و‌ نهج‌البلاغه را به «ضدیت با نظام و اسلام» متهم کرده و تحت همین عنوان آنها را «تعلیق» کرده‌اند.

در این گزارش دلیل طرح اتهام «ضدیت با نظام و اسلام» علیه این دو استاد دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان نیز «سخنان و مطالب بیان‌شده توسط آنها در کلاس‌های درس» عنوان شده‌ است. همچنین این اساتید درحالی تعلیق و حقوق آنها نیز قطع شده که «هیچ حکم قضایی یا انتظامی برای آنها صادر نشده‌ و حتی هنوز به اتهاماتشان رسیدگی نیز نشده‌ و مدیران دانشگاه اصفهان فقط «اتهام» مطرح شده را به انها ابلاغ کرده‌اند.

«محمد سلطانی رنانی»، دارای مدرک فقه وحقوق اسلامی از حوزه علمیه قم و کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه قم است و دکترای علوم قرآن و حدیث ار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است. او که روحانی بوده اما در سال‌های اخیر عمدتا بدون لباس روحانیت در دانشگاه حضور یافته و از سمت دانشیاری گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان تعلیق شده است.

«مهدی مطیع»، مدرک کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی را از دانشگاه تهران کسب کرده و سال ۱۳۸۷ نیز در مقطع دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق فارغ‌التحصیل شده است. او تا زمان تعلیق دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان بود.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور تاکید کرده که «وجود آیین‌نامه‌های نادیدنی و فراقانونی که به برخی افراد اختیارات گسترده‌ای در دانشگاه‌ها می‌دهد» امکان «تعلیق اساتید» آن هم «فقط بر اساس گمانه‌زنی‌ها» را فراهم کرده است.

در گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور آمده است که «در کنار تعلیق دانشجویان در کمیته‌های انضباطی، تعلیق اساتید نیز ادامه دارد» و «نتیجه این روند، تهی‌شدن دانشگاه از هر نوع اندیشه و تضارب آراء» و تبدیل دانشگاه‌ها به جایی است که «تنها دانشجویان و اساتید خاص گزینش‌شده» در آن حضور خواهند داشت.

پس از آغاز اعتراضات سراسری در این، دانشگاه‌ها یکی از کانون‌های اعتراضات بوده است. حکومت با سرکوب گسترده، بازداشت، صدور احکام سنگین انظباطی و قضایی برای دانشجویان و اساتید معترض، تلاش کرده دانشگاه‌ها را خاموش کند. این احکام در حالی صادر می‌شود که دانشگاه‌ها در سراسری کشور در فصل تعطیلات هستند. 

با این حال رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها روز جمعه، ۳۰ تیر، «پیش‌بینی» کرد که اگر معترضان نتوانند در سالگرد اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» کاری بکنند «به طور کامل شکست می‌خورند». او همچنین هشدار داد که آغاز مجدد اعتراضات مردمی می‌تواند از دانشگاه‌ها باشد.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.