وقتی که معلم را در برابر دیدگان مردم شلاق میزنند!

شنبه, 17ام اسفند, 1392
اندازه قلم متن
عکس شلاق زدن از آرشیو ملیون

عکس شلاق زدن از آرشیو ملیون

سایت ملیون ایران: زمانی که معلمی را در برابر دیدگان مردم به جرم اهانت به یک مامور در حال انجام وظیفه شلاق می زنند، نه تنها معلمان بلکه دانش آموزان سراسر کشور در مورد شامخ بودن مقام معلم چه فکرمیکنند؟ آیا این خبر که دهان به دهان نقل میشود، آتوریته اخلاقی معلم را در سرِ کلاس درس نابود نمیکند؟ همه ما زمانی در دوران دبستان و دبیرستان ارج زیادی برای یک یا چند معلم قائل بوده ایم. به حدی که حرف معلم را مهمتر از حرف والدین خود به گوش میگرفته ایم. آیا این تصور که وی را در میدان شهر دراز کنند و در برابر مردم شلاق بزنند، چه تاثیری را بر ما میگذاشت.

منظور «رهبر معظم انقلاب» که از وضعیت فرهنگی جامعه ابراز نگرانی میکند، چگونه فرهنگی است؟ فرهنگی که شلاق زدن به یک معلم را در ملاء عام تجویز میکند؟

به گزارش رادیو زمانه، حکم شلاق پیمان نودینیان، عضو هیات مدیره‌ انجمن صنفی معلمان کردستان با حکم دادگستری سنندج در برابر دیدگان مردم اجرا شد.

حکم شلاق پیمان نودینیان معلم کرد در ملاءعام اجرا شده است.

به گزارش کردپا، این معلم به اتهام “توهین به مأمور دولت در حین انجام وظیفه” از سوی شعبه ١٠۵ دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ۲۰ ضربه شلاق و حبس تعلیقی محکوم شده بود.

این معلم کرد از سال ١٣٨۴ تا ١٣٨٧ به همراه مختار اسدی، فعال فرهنگی کرد به استان زنجان تبعید شده بود.

در طول چند سال اخیر پیمان نودینیان، حسین رحیمیان، کامل فتاحی، جمال هبکی، محمد منیری، حامد دنیایی، عارف ابراهیمی، حامدعلوی جانی، ملکی، زارع  و زندی‌نیا از جلمه فعالان حقوق صنفی معلمان در مناطق کردنشین بوده‌اند که احضار، بازداشت و یا به زندان محکوم شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۲ نظر

  1. سید علی … با پیامبران خدا هم توهین کرده انما بعثت معلم معلمان مسلمان مبلغان دین محمدی هستند باشد که نتیجه اش را ببیند

  2. سید علی زده سیم اخر به سگان درگاه و دربار سید علی کسی نباید چخ کنه