آزادی موقت ارشک قیصربیگی، کودک ١۵ ساله، به قید وثیقه یک میلیارد تومانی

سه شنبه, 3ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

ارشک قیصربیگی، کودک ١۵ ساله اهل ایلام، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از کانون اصلاح و تربیت این شهرستان به صورت موقت آزاد شد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز سه‌شنبه با اعلام این خبر نوشت که این کودک ساکن شهرستان سرابله پس از یک ماه بازداشت، تا پایان مراحل دادرسی از کانون اصلاح و تربیت ایلام آزاد شد.

آقای قیصربیگی روز هشتم تیر با احضار به دادگاه شهر سرابله بازداشت و پس از بازجویی در بازداشتگاه این نهاد به کانون اصلاح و تربیت ایلام منتقل شد.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که این کودک «تحت شکنجه پرسنل اداره اطلاعات سرابله» وادار به امضای یک برگه سفید و بدون نوشته شده است.

او پیش از این در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در شهر سرابله توسط نیروهای حکومتی بازداشت و در نهایت با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اوایل اردیبهشت امسال در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در جریان سرکوب اعتراضات گسترده اخیر، کودکان را به‌طور سیستماتیک و غیرقانونی کشته‌، شکنجه کرده‌، به آن‌ها تجاوز جنسی کرده و آن‌ها را مفقودالاثر کرده‌اند.

این سازمان برپایه یافته‌های خود اعلام کرد که این روند، بخشی از یک الگوی نقض جدی حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی در ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.