دادگاهی در لندن کوین اسپیسی را از تمام اتهامات جنسی تبرئه کرد

چهارشنبه, 4ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

کوین اسپیسی که روز چهارشنبه ۶۴ ساله شد هنگام اعلام رای هیئت منصفه به گریه افتاد و با صدایی لرزان از آن‌ها تشکر کرد
رادیو فردا

هیئت منصفه دادگاهی در لندن روز چهارشنبه چهارم مرداد کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس آمریکایی، را از تمام اتهامات مربوط به تعرض جنسی به چهار مرد تبرئه کرد.

هیئت منصفه پس از بیش از ۱۲ ساعت بحث و بررسی، آقای اسپیسی را از ۹ اتهامی که علیه او وارد شده بود از جمله تعرض جنسی، وادار کردن یک فرد به اعمال جنسی بدون رضایت او و وادار کردن فرد دیگری به برقراری رابطه جنسی بدون رضایت او تبرئه کرد.

کوین اسپیسی، برنده جایزه اسکار، که روز چهارشنبه ۶۴ ساله شد هنگام اعلام رای هیئت منصفه به گریه افتاد و با صدایی لرزان از آن‌ها تشکر کرد.

او در پایان جلسه دادرسی پس از فشردن دست وکیلش از در کناری دادگاه را ترک کرد.

در جلسات دادگاه که حدود چهار هفته طول کشید دادستانی ادعا کرد که آقای اسپیسی در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ که مدیر تئاتر مشهور «اولد ویک» در شهر لندن بود در موارد جداگانه­‌ای سه مرد را به شکل تهاجمی لمس کرده است.

شاکی چهارم ادعا کرد در حالی که در آپارتمان آقای اسپیسی به خواب رفته بود او از طریق دهان با او رابطه جنسی برقرار کرده است.

آقای اسپیسی در دفاعیه خود گفت اتهامات علیه او بسیار ضعیف هستند و حتی اگر چنین روابطی واقعیت داشته باشند همگی بر مبنای رضایت دو طرف بوده است.

او در بخشی از سخنانش تصریح کرد که در روابط جنسی فرد بی‌بندوباری است، اهل لاس زدن است و «روابط جنسی موردی و بی­‌مهاری» داشته است.

او اذعان کرد که ممکن است به شکل نامناسب و بی­‌ادبانه علاقه خود را به مردها نشان دهد ولی هیچگاه به هیچ‌کس تعرض جنسی نکرده و شاکیان با هدف دریافت پول این اتهامات را مطرح کرده‌اند.

آقای اسپیسی در شهادت خود در دادگاه افزود که سه نفر از شاکیان در یک شکایت مدنی از او تقاضای غرامت کرده‌اند و یکی از آن‌ها در تماس مستقیم با او بیش از ۴۵۰ هزار پوند (حدود ۵۷۷ هزار دلار) پول درخواست کرده است.

او در­عین حال اذعان کرد که برای تحقیق در مورد سه نفر از شاکیان کارآگاه خصوصی استخدام کرده است.

وکیل کوین اسپیس در دفاع از موکلش گفت علاقه به سکس و یا برقراری روابط جنسی موقتی و موردی برای یک فرد مشهور جرم نیست و «سکس با فرد همجنس جرم نیست، ما در سال ۲۰۲۳ زندگی می کنیم و نه ۱۸۲۳.»

التون جان، خواننده سرشناس بریتانیایی، و شوهرش دیوید فرنیش نیز در دفاع از آقای اسپیسی در دادگاه شهادت دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ش.ر/ک.ر

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.