دادگاه شش شهروند بهایی «۱۷ مرداد» در تهران برگزار می‌شود

سه شنبه, 10ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

از راست به چپ (بالا): ایرج شکور، صبا سفیدی و سعیده خضوعی؛ (پایین): سمیرا ابراهیمی، ارسلان یزدانی و پدرام عبهر

رادیو فردا کسب اطلاع کرده که دادگاه شش شهروند بهایی قرار است روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد در شعبه‌ٔ ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست علی مظلوم برگزار شود.

این منابع می‌گویند که در این روز، سعیده خضوعی، ایرج شکور، سمیرا ابراهیمی، صبا سفیدی، پدرام عبهر و ارسلان یزدانی محاکمه خواهند شد.

اتهامات این شهروندان، «عضویت در گروه‌های معاند نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ تشکیلات بهاییت» اعلام شده است.

نهادهای بین‌المللی حقوق بشری با اشاره به بازداشت‌ گسترده و احکام سنگین علیه شهروندان بهایی، رفتار حکومت جمهوری اسلامی را «نقض سیستماتیک حقوق بشر» می‌دانند.

سازمان ملل متحد بارها از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که به دستگیری‌های خودسرانه و آزار اقلیت‌های مذهبی پایان دهد و بهاییان زندانی را آزاد کند.

شش شهروند ذکر شده در بازهٔ زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ بازداشت یا بازجویی شدند و هر کدام به قید وثیقه‌های بین یک تا دو میلیارد تومان به صورت موقت آزاد شده‌اند.

ارسلان یزدانی که قرار است دادگاه او به زودی برگزار شود، همسر خانم ابراهیمی و فرزند خانم خضوعی است و دارای دو فرزند هشت و ۱۴ ساله است.

حکومت جمهوری اسلامی، آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های قضایی و امنیتی آن بارها بهاییان را به موارد امنیتی متهم کرده‌اند.

ممنوعیت از تحصیل در دانشگاه، محرومیت از طیف گسترده‌ای از مشاغل، اخراج از بخش دولتی و‌ ایجاد محدودیت‌های متعدد در بخش خصوصی، از جمله محدودیت‌ها و اقدام‌های سرکوب‌‌گرانه جمهوری اسلامی علیه شهروندان بهایی در ایران است.

بر اساس گزارش منابع مطلع رادیو فردا/پ.م/ک.ر

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.