مهران رفیعی: گلریز قهرمان سفیر جمهوری اسلامی را در پارلمان نیوزیلند محاکمه کرد

دوشنبه, 16ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

مهران رفیعی

Mehran_Rafiei.jpgروز پنجشنبه دوازدهم مردادماه، سوم اوت ۲۰۲۳، رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی در نیوزیلند به کمیسیون روابط خارجی، دفاع و تجارت فراخوانده شد تا به سئوالات نمایندگان در مورد سرکوب مردم ایران پاسخ دهد.

بدنبال شعله ور شدن انقلاب زن، زندگی، آزادی و رفتار وحشیانه رژیم اسلامی که موجب ریختن خون صدها انسان بیگناه و آسیب دیدن هزاران نفر و اسارت ده ها هزار ایرانی گردید، دولت نیوزیلند تحریم های گوناگونی را بر علیه این رژیم و مقامات آن وضع کرده است اما تاکنون از اخراج سفیر جمهوری اسلامی خودداری کرده است. دولت نیوزیلند ادعا می کند ارتباط دیپلماتیک را باز گذاشته تا بتواند از این طریق جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارد.

NZ_Parliament.jpgدر جلسه روز پنجشنبه گلریز قهرمان از حزب سبزها با نشان دادن عکس مهسا امینی از سفیر پرسید که آیا رژیم خامنه ای زنان را به خاطر نپوشاندن موهای شان به قتل می رساند؟ و سپس برای آنکه ابهامی برای سفیر باقی نگذارد پرسش خود را به زبان فارسی هم تکرار کرد. گلریز در ادامه صحبت های آتشین خود عکس های محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را هم نشان داد که به علت شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز اعدام شده اند. او سپس به دستگیری و شکنجه توماج صالحی اشاره کرد که به اتهام ترانه خوانی در معرض اعدام قرار گرفته است. گلریز در قسمت دیگری از سخنان خود از دو روزنامه نگار وظیفه شناس، نیلوفر حامدی و الهه محمدی، نام برد که به علت انتشار اخبار مهسا امینی محاکمه و زندانی شده اند. در خاتمه گلریز نتیجه گرفت که رژیم جمهوری اسلامی به قتل سیستماتیک مردم می پردازد و فاقد وجاهت قانونی می باشد.

ابراهیم عمر از حزب کارگر نیز ادعا کرد که رژیم خامنه ای به بهانه اسلام دست به کشتار، شکنجه، و دستگیری های خودسرانه می زند. او ادعا کرد که رژیم ایران اسلام را لکه دار کرده است. عمر تنها نماینده مسلمان در پارلمان نیوزیلند می باشد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.