هستی امیری و ضیا نبوی به حبس محکوم شدند

سه شنبه, 17ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا ـ هستی امیری و ضیا نبوی، دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از امتداد، هستی امیری و ضیا نبوی به حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، آقای نبوی و خانم امیری هر کدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هستی امیری و ضیا نبوی، در تاریخ نوزدهم تیرماه، در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، خانم امیری و آقای نبوی در دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند. این پرونده در پی اعتراض این افراد به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس برای آنها گشوده شده است.

در تجمع ۱۶ اسفند سال گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی، بیش از سی دانشجو ممنوع‌ الورود شدند و در معرض پرونده‌ های‌ انضباطی جدید قرار گرفتند. همزمان بسیج دانشجویی دانشگاه علامه با انتشار بیانیه‌ ای علیه دانشجویانی همچون هستی امیری و ضیا نبوی، خواستار برخوردهای امنیتی با آنان شد.

هستی امیری، در تاریخ ۹ مرداد ماه سال گذشته، جهت اجرای حکم یک سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی نهایتا تاریخ هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد.

آقای نبوی نیز پیشتر بواسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.