با انگیزه ناموسی؛ زنی در تهران توسط برادرش به آتش کشیده شد

پنجشنبه, 9ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – زنی در تهران با انگیزه ناموسی توسط برادرش به آتش کشیده شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک زن جوان در تهران توسط برادرش به آتش کشیده شد.

بر اساس این گزارش، اوایل تیرماه سال جاری مرد جوانی در پی مراجعه به یکی از ادارات پلیس تهران از ناپدید شدن خواهر ۳۷ سال خود خبر داد.

این مرد در گزارشات خود مدعی شده بود؛ “خواهرم از تاریخ هشتم فروردین ماه، برای رفتن به محل کار خود در هتلی در مشهد از خانه خارج شده است. او در این مدت تماسی با خانواده نداشته و پس از اینکه بی خبری از خواهرم به درازا کشید، با محل کار وی تماس گرفتیم و متوجه شدیم اصلا به محل کارش نرفته است.”

به دنبال شکایت این مرد، تحقیقات و بررسی پلیس آغاز شد. در بررسی‌ ها تلفن همراه دختر جوان حکایت از آن داشت که آخرین تماس او با برادرش بوده و با هم قرار ملاقات داشته‌ اند. همچنین تحقیق از همسایه‌ ها نیز نشان می‌ داد برادر و خواهر رابطه خوبی با هم ندارند و اختلافات آنها به گوش همسایه‌ ها هم رسیده بود.

در نهایت برادر ۴۰ ساله این دختر جوان بازداشت و به قتل خواهر خود اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود گفت: “یک روز قبل از اینکه خواهرم را به قتل برسانم، یکی از همسایه‌ ها جلویم را گرفت و گفت خواهرم مشکلات اخلاقی دارد. او آن‌ قدر در مورد خواهرم بد گفت که تصمیم گرفتم همان روز او را بکشم. به خواهرم تلفن کردم، از او خواستم به خانه بیاید. اما خانه یکی از دوستانش مهمان بود و هر چقدر صبر کردم نیامد. من هم تا صبح در ذهنم نقشه می‌ کشیدم که چطور او را بکشم و منتظر بودم از راه برسد.”

متهم در خصوص نحوه کشتن خواهر خود ادامه داد: “روز حادثه با او تماس گرفتم و گفتم کار مهمی دارم. خواهرم به محل قرار در خیابان خراسان آمد و سوار پرایدم شد. به سمت جاده ساوه حرکت کردم. در یک جاده فرعی که جای خلوتی بود، خواهرم را آتش زدم.”

با اعتراف مرد ۴۰ ساله به قتل خواهرش، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور کشف جسد را صادر کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

جنایت‌ های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌ شود. از سوی دیگر، سالیانه ده ها زن و دختر توسط مردان نزدیک خود در پی بروز اختلافات خانوادگی و عدم تسلط بر خویشتن از جانب آنها، به قتل میرسند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.