۲۰ زندانی سیاسی از اوین به قزلحصار منتقل شدند

دوشنبه, 13ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

بی بی بی فارسی

حدود ۲۰ نفر از زندانیان بندهای مختلف زندان اوین صبح یکشنبه و بدون اعلام قبلی به زندان قزالحصار کرج منتقل شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، به دلیل امتناع برخی زندانیان آنها را با استفاده از خشونت منتقل کرده‌‌اند و برخی دیگر هم به بهانه حضور در دادگاه از اوین خارج و به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند.

اغلب زندانیان منتقل شده زندانیان سیاسی و عقیدتی هستند و به نوشته یک وکیل دادگستری، این انتقال با تصمیم «شورای طبقه‌بندی زندان اوین» انجام شده است.

پیش از این ‌ هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران از انتقال ۹ زندانی سیاسی از زندان اوین به «مکانی نامعلوم» خبر داده بود.

براساس این گزارش، سعید ماسوری، افشین بایمانی، حمزه سواری، حسین گچلو، مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد، لقمان امین‌پور، سامان یاسین (صیدی)، محمد شافعی و مطلب احمدیان زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، صبح یکشنبه (دوازدهم شهریورماه) از زندان اوین خارج و به «مکانی نامعلوم» منتقل شدند.

به نظر می‌رسد این افراد همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی، از جمله افرادی هستند که به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند.


‌جعفر ابراهیمی و کامیار فکور هم از جمله زندانیانی هستند که به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل دادگستری، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته: «امروز دوازدهم شهریور ماه موکلینم جعفر ابراهیمی و کامیار فکور همراه تعدادی دیگر از زندانیان طبق تصمیم شورای طبقه‌بندی زندان اوین از بند ۴ زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.»

این وکیل دادگستری نوشته: «این تصمیم در حالی گرفته شده است که رسیدگی به وضعیت جسمانی جعفر ابراهیمی، حسب قول مساعد مسئولین زندان اوین و نامه‌نگاری‌های انجام شده باید به فوریت انجام می‌شد‌.»

دلیل انتقال این زندانیان به قزلحصار مشخص نیست.

انتقال این زندانیان در حالی صورت می گیرد که طی هفته‌های اخیر موج تازه‌ای از فشار، احضار و بازداشت فعالان مدنی، خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات سال گذشته، هنرمندان و… آغاز شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.