ضرب و شتم معلولان در مرکز نیلوفران آبی؛ قرار مجرمیت عاملان صادر شد

دوشنبه, 20ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور قرار جلب به دادرسی برای چهار نفر از اعضای مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت نیلوفران آبی خبر داد. پیشتر ویدیویی از برخورد خشونت آمیز با افراد دارای معلولیت در مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر، در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، قرار مجرمیت چهار نفر از متهمان ضرب و جرح در مرکز نگهداری از معلولان نیلوفران آبی بوشهر صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: “تاکنون برای چهار نفر از اعضای مجموعه شامل مدیر موسسه و دو نفر از کارکنان و فرد نگهبانی که معلولان را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد، قرار جلب به دادرسی صادر شده است.”

مهدی مهرانگیز با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر توسط بهزیستی استان اداره می‌شود، افزود: “در این مجموعه قریب به صد معلول نگهداری می‌شود، حدود بیست نفر از معلولین به مرکزی در شهرستان کنگان منتقل شده‌اند. سازمان بهزیستی نیز در حال برگزاری مناقصه‌ای است تا بتواند مدیریت این مجموعه را پس از اعتبار و صلاحیت سنجی به یکی از مراکز خصوصی واگذار کند.”

در مرداد ماه امسال ویدیویی از برخورد خشونت آمیز با افراد دارای معلولیت در مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر، در شبکه های اجتماعی منتشر شد. کمپین معلولان آن زمان عنوان کرد که معلولان در این مرکز علاوه بر بدرفتاری با وضعیت نامناسب بهداشتی و همچنین سوتغذیه مواجه هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.