نصب دوربین‌های تله‌ای در زیستگاه‌های حیات وحش استان اردبیل

سه شنبه, 21ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

اردبیل- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تهیه و نصب هشت دوربین تله‌ای جدید برای پایش وضعیت حیات وحش در مناطق مختلف این استان خبر داد.

حسن قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نقش فناوری‌های نوین در پایش و مدیریت محیط زیست، این اداره کل اقدام به تهیه هشت دستگاه دوربین تله‌ای جدید برای نصب در مناطق مختلف استان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: دوربین‌های تله‌ای از ابزارهای اصلی ثبت حضور حیات وحش، ردیابی گونه‌های کمیاب، تخمین جمعیت، جمع‌آوری اطلاعات رفتاری گونه‌ها و تولید نقشه‌های پراکندگی حیات وحش به‌شمار می‌روند و پیش از این با استفاده از دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به اطلاعات خوبی از وضعیت حیات وحش استان رسیدیم.

وی اضافه کرد: استفاده از دوربین‌های تله‌ای از حدود چهار سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و استفاده از این فناوری تاثیر بسزایی در شناخت و پایش درست و جامع از حیات وحش استان و گونه‌های ارزشمند جانوری داشته است.

قاسم‌پور اضافه کرد: علاوه بر این در مناطق صعب‌العبور زیستگاه‌های استان از پهبادها برای پایش و رصد زیستگاه‌های حیات وحش استان استفاده می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.