شعارهای شبانه در تهران و اعتراضات در کردستان در سالگرد مهسا امینی

شنبه, 25ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

مناطقی از تهران از جمله در محدوده خیابان انقلاب، گیشا، سعادت‌آباد، یوسف‌آباد، جردن، شهرک اکباتان، تهرانسر، شهرک چیتگر، شهرک باقری، شهرک پردیس، نارمک و تهرانپارس و همچنین مناطقی از شهرهای کرج، مشهد و شیراز شامگاه جمعه باردیگر شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض، به ویژه شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «زن، زندگی، آزادی» بود.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی است که شهرهای آبدانان، کرمانشاه، مریوان، سنندج، بانه و پیرانشهر نیز جمعه شب شاهد شعارهای شبانه و اعتراضات پراکنده بودند.

در همین حال سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که از عصر جمعه «نیروهای مسلح سپاه پاسداران در اطراف منزل خانواده مهسا (ژینا) امینی، در خیابان ماموستا هَژار شهرک دانشگاه سقز» مستقر شده‌اند.

این سایت از قول یک منبع مطلع افزود: «این نیروها شامل تعدادی از نیروهای موتورسوار سپاه پاسداران و شمار زیادی نیروی پیاده است.»

برخی منابع از جمله سایت کردپا، با انتشار ویدئویی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در خیابان «ماموستا هژار» شهر سقز، که منزل خانواده مهسا امینی در آن قرار دارد، گزارش دادند که «نیروهای امنیتی منزل امجد امینی، پدر مهسا (ژینا) امینی را محاصره» کرده‌اند.

مژگان افتخاری و امجد امینی، مادر و پدر مهسا (ژینا) امینی، شامگاه جمعه ۱۷ شهریور با انتشار متنی اعلام کردند که در «سالیاد شهادت» فرزندشان، بر آرامگاه او در آرامستان آیچی سقز «مراسم سنتی و مذهبی سالگرد ژینا» را برگزار می‌کنند.

در همین حال بنابر ویدئوهای منتشر شده، در شهر بانه استان کردستان جمعه شب، جمعی از مردم در خودروهای خود در خیابان‌های اصلی این شهر ضمن زدن بوق‌های ممتد، اقدام به ایجاد راه‌بندان اعتراضی کردند.

شهر مریوان نیز شامگاه جمعه با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی شاهد اعتراضات پراکنده در مناطقی از این شهر بود. معترضان از جمله اقدام به بر افروختن آتش در برخی محلات این شهر و سردادن شعارهای اعتراضی کردند.

در شهر آبدانان استان ایلام نیز جمعی از معترضان با وجود استقرار نیروهای امنیتی اقدام به برپا کردن آتش در بخشی از خیابان‌های این شهر کردند.

شهر پیرانشهر در آذربایجان غربی نیز جمعه شب شاهد صحنه‌های مشابهی بود و جمعی از مردم این شهر با به صدا در آوردن بوق‌های ممتد و ایجاد راه‌بندان اعتراضی به استقبال سالگرد مهسا امینی رفتند.

طبق ویدئوهای منتشر شده، جمعی از معترضان در شهر مهاباد نیز شامگاه جمعه اقدام به پخش سرودهای انقلابی از بلندگوهای چند مسجد این شهر کردند.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو، نیز گزارش داد که با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی در شهرهای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی، شامگاه جمعه ٢۴ شهریور ماه در شهرهای آبدانان، کرمانشاه، مریوان، سنندج و بانه «تجمعات اعتراضی» برپا شده است.

«شعار شبانه» در مناطق گسترده‌ای از تهران، کرج، شیراز مشهد

در تهران شامگاه جمعه، شهرک اکباتان بار دیگر شاهد شعارهای شبانه معترضان علیه جمهوری اسلامی بود. در ویدئوهای منتشر شده، شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «این آخرین پیامه هدف کل نظامه» و «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» از جمله شعارهای معترضان در شهرک اکباتان بود.

جمعی از مردم معترض در منطقه گیشا، کوی نصر، تهران نیز در آستانه در شب سالگرد مهسا امینی اقدام به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند. «مرگ بر دیکتاتور» و «زن، زندگی، آزادی» از جمله شعارهای معترضان در این منطقه بود.

در منطقه سعادت‌آباد نیز جمعی از مردم معترض جمعه شب از فراز ساختمان‌های مسکونی اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی از جمله شعار « مرگ بر دیکتاتور» کردند.

جمعی از معترضان در محله یوسف‌آباد تهران به سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «امسال خونه، سید علی سرنگونه» پرداختند.

در چند بخش از مناطق مسکونی محدوده خیابان انقلاب نیز بنابر ویدئوهایی منتشر شده، جمعی از معترضان شامگاه جمعه اقدام به سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» کردند.

شهرک چیتگر در غرب تهران هم جمعه شب باردیگر شاهد شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی بود و جمعی از مردم این منطقه از داخل آپارتمان‌های خود شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سردادند.

شهرک پردیس در شمال شرق تهران، منطقه تهرانسر در غرب پایتخت، شهرک باقری در منطقه ۲۲ تهران از جمله دیگر مناطقی هستند که جمعه شب صحنه شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بودند.

طنین شعارهای اعتراضی همچنین شامگاه جمعه در مناطق مسکونی خیابان کاشانی تهران طنین‌انداز شد و معترضان در شعارهای شبانه خود از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

در شهر زیبا نیز جمعی از مردم معترض اقدام به سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» کردند.

شرق تهران از جمله مناطق تهرانپارس و نارمک نیز جمعه شب و ساعاتی قبل از فرارسیدن ۲۵ شهریور، سالگرد مهسا امینی، شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود.

طبق ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جمعی از مردم معترض در منطقه تهرانپارس و همچنین نارمک حوالی ساعت ۹ شامگاه جمعه اقدام به سر دادن شعارهای شبانه از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

مناطقی از شهر کرج از جمله گلشهر کرج نیز شامگاه جمعه برای دومین شب پیاپی بار دیگر شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای شبانه معترضان در کرج بود.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جمعی از مردم معترض نیز جمعه شب در مناطقی از شیراز و همچنین شهرک صدرای این شهر اقدام به سردادن شعارهای شبانه کردند.

«مرگ بر دیکتاتور»، «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی» از جمله شعارهای شبانه معترضان در شیراز و شهر صدرا بود.

چند منطقه از شهر مشهد نیز شامگاه جمعه ۲۴ شهریور ماه صحنه شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. طبق ویدیوهایی منتشر شده شعار اصلی معترضان در جریان شعارهای شبانه مشهد «مرگ بر دیکتاتور» بود.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی؛ ش.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.