تجمع گسترده ایرانیان کانادا در سالروز خیزش انقلابی با حضور سه وزیر این کشور

یکشنبه, 26ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

ایرانیان ساکن کانادا تجمع‌های گسترده‌ای را به مناسبت سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی در سراسر این کشور برگزار کردند، که همراهی سه وزیر کانادایی را نیز در پی داشت.

راهپیمایی‌های روز شنبه ۲۵ شهریور از جمله در تورنتو، مونترآل، اتاوا، کلگری، ونکوور، ویکتوریا و ادمونتون برگزار شد.

وزیر خارجه کانادا که در یک راهپیمایی در مونترآل ایرانیان را همراهی کرد، در توییتی از «حمایت بی‌دریغ» این کشور برای «جنبش زنان در ایران» سخن گفت.

ملانی جولی گفت: «به تحریم بالاترین مقام‌های رژیم ایران ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد این رژیم را به عنوان آنچه هست به رسمیت بشناسیم: رژیمی که رعب و وحشت ایجاد می‌کند.»

جنا سادز، وزیر امور خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی‌، و همچنین، مارک میلر، وزیر مهاجرت ،پناهندگی و شهروندی کانادا‌، هم به تجمع ایرانیان در اتاوا پیوسته و در آنجا سخنرانی کردند.

سادز با زنان و دخترانی که «قدرتمندانه» در مقابل جمهوری اسلامی و «بی‌اعتنایی وحشیانه‌اش به حقوق بشر» مقاومت می‌کنند ابراز همدردی کرد و خطاب به ایرانیان گفت: «در سالروز این جنبش و قتل وحشیانه مهسا امینی با شما می‌مانیم.»

وزیر امور خانواده کانادا گفت حقوق زنان حقوق بشر است و افزود اتاوا هر چه در توان داشته باشد برای پاسخگو کردن حکومت ایران به کار خواهد گرفت.

میلر نیز در سخنان خود قتل مهسا امینی را «اقدامی شرم‌آور به دست رژیمی ننگین» خواند و گفت این دولت‌های دیگر نبودند که این جنبش را آغاز کردند بلکه زنان ایران بودند که در مقابل حکومت به پا خواستند. وزیر مهاجرت کانادا سخنان خود را با شعار «زن زندگی آزادی» به پایان رساند.

از: ایران اینترنشنال 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.