معلم بازنشسته زندانی پس از تن دادن بازجویان وزارت اطلاعات به خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد

یکشنبه, 3ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

mohammadaminagushi

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازجویان وزارت اطلاعات با تن دادن به خواسته به حق معلم بازنشسته زندانی وادار به عقب نشینی شدند.

معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی پس از ۲ روز اعتصاب غذا، بازجویان وزارت اطلاعات را وادار به عقب نشینی و تن دادن به خواسته های به حق خود نمود. او پس از عملی شدن خواسته هایش به اعتصاب غذای خود پایان داد و از سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان به بند عمومی باز گردانده شد و از آنجا خواسته های به حق وی به اجرا گذاشته شد.

روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی در اعتراض به عدم دادن مرخصی به وی به منظور دیدار با همسرش که مدتها ست در کومای کامل بسر می برد و در آستانه مرگ قرار دارد و همچنین ایجاد شرایط غیر انسانی ، با دوختن لبان خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

همسر معلم زندانی از اوایل زمستان در اثر سکته قلبی به کوما فرو رفت و بعد از چندین روز بستری بودن در بیمارستان او را بدون اینکه بهوش بیاید مرخص نمودند و در حال حاضر در منزل شخصی اش در حالت کومای کامل نگهداری می شود . در حالیکه در چنین شرایطی نیاز به مراقبتهای ویژه پزشکی دارد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم ولی فقیه برای آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ فروردین ۹۳ برابر با ۲۳ مارس۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.