آمریکا وزارت اطلاعات ایران و محمود احمدی‌نژاد را تحریم کرد

دوشنبه, 27ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اعلام کرد که بر مبنای قانون لوینسون، وزارت اطلاعات و محمود احمدی‌نژاد را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت دلیل این تحریم که همزمان با آزادی شهروندان آمریکایی اعلام می‌شود، نقش وزارت اطلاعات در آزار زندانیان، و نیز دروغ گفتن مکرر محمود احمدی‌نژاد درباره پرونده رابرت لوینسون است.

پنج زندانی آمریکایی گرفتار در ایران، ساعاتی پیش در جریان اجرای مرحله نهایی تفاهم ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و آزادسازی پول بلوکه‌شده ایران، تهران را به مقصد دوحه ترک کردند و انتظار می‌رود تا ساعتی دیگر برای بازگشت به آمریکا، وارد قطر شوند.

قانون رابرت لویسنون در زمینه مسئول شناختن گروگان‌گیران در دسامبر سال ۲۰۲۰ تبدیل به قانون شد.

این قانون که به مفادی در زمینه سیاست‌گذاریِ مربوط به گروگان‌ها و بازداشت‌های ناعادلانه می‌پردازد، در احترام به یاد رابرت لوینسون مأمور پیشین پلیس فدرال آمریکا تهیه‌شده که در ایران ربوده شد و بیشترین دوران اسارت یک گروگان در تاریخ ایالات متحده را رقم زد.

بعد از سا‌ل‌ها تلاش دولت آمریکا هنوز مشخص نیست که ابعاد روندی که به مرگِ او انجامید چه بوده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا می‌گوید ایالات متحده همچنان از حکومت ایران می‌خواهد که درباره آنچه بر رابرت لوینسون گذشته است توضیح دهد. به گفته این مقام ارشد دولت آمریکا که نامش فاش نشده، خانواده لوینسون باید در نهایت پاسخ به پرسش‌هایشان را دریافت کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: , ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.