جیش العدل و جمهوری اسلامی

چهارشنبه, 6ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

marzbanan

سایت ملیون ایران – گروه تروریستی جیش العدل علت اقدامات خود را “دفاع از جوانان بلوچ” و همچنین مداخله ایران در جنگ داخلی سوریه عنوان کرده است.

علت بالاگرفتن خشونت در بلوچستان و کشته شدن مرزبانان ایرانی بی توجهی رژیم به وضعیت مردم، عدم رعایت حقوق اهل سنت و پاسخ شکنجه و اعدام به هرگونه اعتراض هموطنان سیستانی و بلوچستانی بوده است. علت دیگر میتواند مداخله ایران در سوریه به نفع دولت بشار اسد باشد که بر مبنای این تصور صورت گرفته که سیاست مشت آهنین همواره به شکست مخالفان می انجامد. اما تیراندازی نظامیان اسد به تظاهرات آرام و مسالمت آمیز مردم سوریه، در عوض پاسخ مثبت به آن، امروز به جنگ داخلی در این کشور انجامیده است. جنگی که باعث کشته شدن بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم و ویرانی کامل سوریه شده و جمهوری اسلامی با شرکت مستقیم در این جنگ و تحمل مخارج بالای آن، نه قادر است سوریه را رها کند و نه میتواند به وضع موجود ادامه دهد.

نتایج سلسله سیاست های نادرست و ندانم کاری های نظام احتمالا در آینده بیشتر دامن مردم و کشور را خواهد گرفت و یکی دیگر از عواقب نامیمون آن میتواند بالاگرفتن جنگ شیعه و اهل سنت باشد.

در زیر گرارش ویکی پدیا در مورد مرزبانان ایران و جیش العدل در زیر آمده است:

جیش‌العدل (به فارسی: ارتش عدل) یک گروه شبه‌نظامی تروریستی تندروی سلفی‌مذهب و بلوچ می‌باشد که با نظام جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد. این گروه بعد از نابودی جندالله، با سازمان‌دهی مجدد نفرات آن، شروع به فعالیت و اعلام موجودی کرد. رهبری این گروه را فردی از اهالی راسک ‘ ملقب به صلاح‌الدین فاروقی به عهده دارد. این گروه تروریستی تاکنون مسئولیت چند قتل و ترور در نواحی شرقی استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است. گروهک جیش العدل، با آموزه های سلفی و باورهای وهابی خود از جمله حامیان سلفی های معارض در جنگ سوریه است و یکی از دلایل اقدامات تروریستی خود علیه جمهوری اسلامی را حمایت از تکفیری های سوری و تروریستهای معارض دولت سوریه اعلام کرده است.

کشتار مرزبانان ایرانی
اعضای این گروه در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۲ اقدام به حملهٔ غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان نمودند که در پی این کمین ۱۴ نفر از اعضای پلیس مرزبانی ایران کشته شدند و ۷ تن دیگر نیز مجروح. مهاجمان پس از حمله از مرز ایران و پاکستان عبور کرده و در کشور پاکستان مخفی شدند. در بیانیه منتشر شده در وبلاگ رسمی این گروه، علت این اقدام تروریستی «دفاع از جوانان بلوچ» و همچنین مداخله ایران در جنگ داخلی سوریه عنوان شده است. از میان ۱۴ پلیس مرزبان ایرانی، ۱۲ نفر سرباز وظیفه و ۲ نفر از پرسنل کادر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بودند.

پس از این واقعه قوه قضائیه ایران در اقدامی بی سابقه ۱۶ تن از اعضای این گروه را اعدام کرد که برخی علت ترور دادستان زابل را انتفام مرگ این ۱۶ تن می‌دانند. سردار حسین ذوالفقاری، رئیس پلیس مرزبانی ناجا در توضیح این اقدام عنوان کرد. «قرار نبود این محکومان به طور مشخص در آن روز اعدام شوند؛ حکم آنها از قبل صادر و به تأیید رسیده بود ولی دستگاه قضایی اجرای حکم را متوقف کرده بود تا شاید بشود آنها را مورد رأفت اسلامی قرار داد. با وقوع حادثه تروریستی سراوان، مسئولان دیدند که آنها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و به همین دلیل از رأفت صرف‌نظر کردند.»

سرنگونی بالگرد ایرانی
گردان نظامی شیخ ضیائی، یکی از گردان‌های جیش العدل مدعی شد در ۵ آذر ۹۲ با حمله به یک بالگرد متعلق به جمهوری اسلامی در شهرستان سراوان باعث سرنگونی آن شده است. هرچند منابع دولتی علت این حادثه را نقص فنی عنوان کرده‌اند. جیش العدل ادعا کرد این عملیات را در .پاسخ به موشک‌باران خانه ملا عمر شاهوزهی و کشته شدن یک کودک و چندین زن در بلوچستان پاکستان توسط ایران انجام داد

ربودن مرزبانان ایرانی
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ گروه جیش‌العدل ویدئویی را در توئیتر بارگذاری کرده بود که در آن تصاویری از ۵ نفر که گفته می‌شد مرزبانان ایرانی حاضر در مرز ایران و پاکستان بودند را به نمایش گذاشته بود که ادعا می‌شد توسط افراد این گروه ربوده شده و به پاکستان برده شده بودند. اسماعیل احمدی مقدم با تایید این ربایش، موقعیت انجام آن را در منطقه جکیگور عرفی کرد و از پلیس مرزبانی پاکستان به دلیل عدم نظارت بر مرزهای مشترکش با ایران گلایه کرد.

عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه و رئیس فراکسیون اهل سنت وقت مجلس شورای اسلامی، به این اقدام جیش‌العدل واکنش نشان داده و اظهار کرد: «جیش‌العدل نه تنها اهل سنت بلکه مسلمان هم نیستند. ما نمایندگان اهل سنت از نیروهای مسلح می‌خواهیم گروهک تروریستی جیش‌العدل را حتی در خاک کشور همسایه پاکستان سرکوب و از بین ببرد. این گونه گروه‌ها که با اقدامات خود به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند، مسلمان نیستند.»

در ابتدای اسفند همان سال، مقامات امنیتی ایران و پاکستان توافق‌نامه‌ای را برای اقدامات امنیتی مشترک در طول نوار مرزی به امضا رساندند و پاکستان خود را موظف به تلاش برای بازگرداندن سربازان ربوده‌شده ایرانی دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی وضعیت ۵ مرزبان ربوده شده در جلسه این کمیسیون گفت که ما از سلامت این مرزبانان مطمئن هستیم.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه آخرین وضعیت پنج مرزبان ربوده شده را با حضور معاونان وزرای خارجه و کشور و مسوولانی از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این جلسه اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده برای آزادی ۵ مرزبان ربوده شده و اقدامات در دستور کار این نهادها برای آزادی این مرزبانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد آخرین اخبار مربوط به پنج مرزبان گروگان گرفته شده از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: ما مطمئن هستیم آنها در سلامت کامل هستند اما هنوز تماس مستقیمی با گروه جیش‌العدل جهت آزادی این گروگان‌ها صورت نگرفته است.

نقوی‌حسینی همچنین با اشاره به آخرین اظهارنظر وزیر امور خارجه پاکستان در مورد مرزبانان ایرانی گفت: وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای مطرح کرده که این مرزبانان در خاک پاکستان نیستند و وارد پاکستان نشده‌اند که ما قطعا چنین ادعایی را رد می‌کنیم معتقدیم نباید مقامات پاکستانی صورت مساله را پاک کنند.

وی تاکید کرد که قطعا مرزبانان ربوده شده ایرانی وارد خاک پاکستان شدند و مسوولیت مستقیم آن به عهده دولت پاکستان است.

شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده
در تاریخ ۴ فروردین ماه ۹۳ خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده به نام جمشید دانایی فر تایید شد. جمشید دانایی فر متولد ۱۳۶۶ و یکی از مرزبانانی بود که از ۳ سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده بود. شهادت مرزبان ربوده شده، جیش العدل ظاهرا اقدام به این عمل را در پاسخ به اعدام علی نارویی (برادر یکی از اعضای این گروه) انجام داده است. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز اقدام این گروه در به شهادت رساندن مرزبان ایرانی را محکوم کرد.بان کی مون همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش های مداوم دولت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دیگر مرزبانان ربوده شده، هرچه سریعتر به نتایج موفقیت آمیز برسد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.