تل‌آویو: طرح جمهوری اسلامی را برای ترور وزیر امنیت ملی خنثی کردیم؛ ۵ نفر دستگیر شدند

چهارشنبه, 5ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

تل‌آویو اعلام کرد پنج نفر را که از سوی جمهوری اسلامی ایران ماموریت داشتند ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل را ترور کنند، دستگیر کرده است.

آژانس امنیت ملی اسرائیل موسوم به «شین‌بت» روز چهارشنبه پنجم مهر اعلام کرد یک تیم تروریستی متشکل از سه فلسطینی و دو شهروند اسرائیلی را که برای انجام عملیات خرابکارانه به استخدام ایران درآمده بودند، شناسایی و دستگیر کرده است.

به گزارش جروزالم پست، دو تن از این فلسطینی‌ها مراد کامامجا و حسن موجاریما نام دارند که از سوی یک اردنی که برای نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کار می‌کند، هدایت می‌شده‌اند.

بنا بر این گزارش، ماموریت این دو، قاچاق اسلحه به داخل خاک اسرائیل و جمع‌آوری اطلاعاتی برای ترور بن‌گویر و یهودا گلیک، نماینده پیشین کنست بوده است.

این در حالی است که شین‌بت پیش‌تر و در روز ششم تیر ماه سال جاری نیز فاش کرده بود جمهوری اسلامی در ایجاد یک گروه تروریستی با عنوان «لانه شیر فلسطین» نقش داشته است.

جروزالم پست همچنین نوشت دو شهروند اسرائیلی دستگیر شده از طریق واسطه‌ای در جنین، در ماه ژوئن به استخدام جمهوری اسلامی درآمده‌اند.

آن‌ها متهم هستند ماشینی را در بندر حیفا به آتش کشیدند و سپس از آن فیلم‌برداری کردند.

بنا بر اعلام شین‌بت این آتش‌افروزی، به احتمال زیاد آزمایشی از سوی تهران بوده است تا میزان تمایل شهروندان اسرائیلی به شرکت در عملیاتی از این دست سنجیده شود.

شین‌بت همچنین اعلام کرد حضور شهروندان اسرائیلی در عملیات تروریسی را «به صورت بسیار جدی» دنبال می‌کند.

تیر ماه سال جاری، رسانه‌های قبرس از خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی علیه شهروندان اسرائیل در این کشور خبر دادند و نوشتند که این توطئه تروریستی با نیروهای سپاه پاسداران مرتبط بوده است.

ایتزیک موشه، تاجر یهودی اهل گرجستان نیز در مرداد ماه جزییات جدیدی از تلاش سپاه پاسداران برای ترور خود در خاک گرجستان افشا کرد و گفت که او طی سال گذشته در تفلیس، پایتخت این کشور و زادگاهش، سه بار هدف تلاش برای قتل قرار گرفته است.

هم‌زمان بن‌گویر در شبکه اجتماعی اکس از تلاش نیروهای امنیتی اسرائیل برای جلوگیری از عملیات تروریستی جمهوری اسلامی در خاک این کشور تمجید کرد و نوشت: «به مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهم داد.»

بن‌گویر رییس حزب «قدرت یهود» و از اعضای دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.