تجمع اعتراضی والدین دانش‌آموزان یک مدرسه در اعتراض به تغییر مدیر

چهارشنبه, 5ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

اولیای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان در اعتراض به تغییر مدیر این مدرسه تجمع کردند.

اولیای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان در اعتراض به تغییر مدیر این مدرسه تجمع کردند.

به گفته دانش آموزان و والدین آن‌ها مدیر جدید در تمامی نقاط مدرسه٬ حتی سرویس‌های بهداشتی دوربین مدار بسته کار گذاشته است. همچنین با تمامی معلمان این مدرسه که ارتباط خوبی با دانش آموزان داشتند نیز قطع ارتباط کرده است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به رسانه‌ها گفته بود: «امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند.»

برخی فعالان معتقدند که این اقدامات وزیر آموزش و پرورش برای یکدست‌سازی مدیران است.

سال گذشته و همزمان با اعتراضات «زن٬زندگی٬آزادی» و پس از آن اوج گرفت که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان فراخوانی برای اعتصاب در مدارس اعلام کرد و با انتشار بیانیه‌ای از معلمان و دانش‌آموزان در سراسر کشور خواست تا در «همبستگی با معترضان جان به‌لب آمده» در کلاس‌ها حضور پیدا نکنند و به این وسیله اعتراض خود را به «بی‌عدالتی‌های حاکمیت» نشان دهند٬ دانش‌آموزان مدارس نیز با برداشت حجاب‌های اجباری به خیل معترضین پیوستند.

سرکوب دانش‌آموزان و معلمان معترض به حدی شدید بود که  ارگان حقوق بشری هرانا نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد که دست‌کم ۱۱۰ دانش‌آموز و ۴۳ معلم در شهرهای مختلف ایران به حبس و یا شلاق محکوم شده‌اند.

همچنین منابع مختلف حقوق بشری تایید کردند که ۶۴ نفر از کشته شدگان در جریان تظاهرات ضدحکومتی در سراسر کشور، کودکان زیر ۱۸ سال بودند. همچنین روز ۱۸ آذر۱۴۰۱ سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد نام و مشخصات ۴۴ کودک کشته شده در جریان اعتراض‌های ایران را مستند کرده است.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.