دو کتاب‌فروشی دیگر در تهران به‌خاطر حجاب اجباری پلمب شد

یکشنبه, 9ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی، اماکن تجاری، فرهنگی، گردشگری به خاطر سرباز زدن زنان از حجاب اجباری، روز شنبه دو کتابفروشی در تهران به نام «کتاب دی» و «کتاب خانه» پلمب شدند.

کتاب‌فروشی دی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که این کتاب‌فروشی «تا اطلاع ثانوی» تعطیل است. مدیران این کتاب‌فروشی در پاسخ به پرسش‌های کاربران درباره دلیل این تعطیلی» نوشتند: «متاسفانه پلمب شدیم.»

همزمان کتاب‌فروشی «کتاب خانه» نیز گزارش‌ها درباره پلمب این مکان را تایید کرد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تا اطلاع بعدی پلمب هستیم.»

مدیران این کتاب‌فروشی از ارائه توضیح بیشتر خودداری کردند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که «پلمب» هر دو کتاب‌فروشی در ادامه موج پلمب کتابفروشی‌ها و کافه‌کتاب‌ها در تهران و دیگر شهرهای ایران به خاطر سرباز زدن زنان از حجاب اجباری است.

پیش از این تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها و کافه‌کتاب‌ها در تهران و دیگر شهرهای ایران توسط اداره اماکن فرماندهی انتظامی به اتهام «عدم رعایت حجاب توسط زنان مراجعه کننده» پلمب شده‌اند.

در یکی از این موارد ماموران اداره اماکن فرماندهی انتظامی شمیرانات روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه کتاب‌فروشی «فرهنگان فرشته»، در منطقه الهیه تهران را «به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی» مشتری‌ها پلمب کردند.

کتاب‌فروشی «دیدآور» در خیابان انقلاب تهران، «کتاب‌فروشی روباه قرمز» در مجتمع آ.اس‌.پ تهران، کتاب‌فروشی اردیبهشت متعلق به سروش صحت در رشت، شهر کتاب اردیبهشت اصفهان و شهر کتاب بابلسر از جمله کتاب‌فروشی‌‌هایی هستند که در فاصله فروردین ماه سال‌جاری تاکنون به اتهام عدم رعایت حجاب مشتری‌ها پلمب شده‌اند.

همزمان دادستانی قم از پلمب یک سینما در این شهر به اتهام «تبلیغات نامتعارف در خصوص اکران فیلم خارجی» خبر داد و ادعا کرد که چون «این فیلم در ژانر ترسناک بوده و مسائل ماورایی در آن وارد بعد جدیدی می‌شود» به نوعی با «شیطان‌پرستی» ارتباط دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.