ممنوعیت تماس با خانواده؛ گزارشی از آخرین وضعیت زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار کرج

یکشنبه, 16ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان قزلحصار کرج سپری میکند. طی یک هفته اخیر امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده از این زندانی سلب شده، امری که افزایش نگرانی های خانواده وی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود در زندان قزلحصار کرج سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی به هرانا گفت: “بیش از یک هفته است که امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده از آقای احمدی راغب سلب شده است. این موضوع افزایش نگرانی های خانواده وی را در پی داشته است.”

روز دوشنبه دهم مهرماه، زرتشت احمدی راغب به صورت تنبیهی به یکی از سلول‌ های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

لازم به ذکر است، روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، سیزده تن از زندانیان سیاسی به نام های کامیار فکور، احمدرضا حائری، رضا سلمان زاده، جعفر ابراهیمی، لقمان امین‌ پور، سعید ماسوری، افشین بایمانی، سپهر امام‌ جمعه، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری و مسعود رضا ابراهیمی نژاد از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند. چندی بعد کامیار فکور به زندان اوین بازگرداننده شد.

در تاریخ بیست و نهم شهریورماه، آنها بدون اطلاع قبلی از واحد ۳ زندان قزلحصار خارج شدند. سپس به دستور رئیس زندان مذکور همراه با توهین توسط زندانبانان به سالن دارالقرآن واحد ۴ این زندان که محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر است، منتقل شدند. این زندانیان در زمان انتقال از بردن وسایل شخصی از جمله لباس ها و دیگر امکانات خود محروم مانده اند. علاوه بر این، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده اند.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه سال گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال جاری، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس که پنج سال از این مقدار قابل اجرا است و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

آقای راغب پیشتر به واسطه فعالیتهای خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.