پیام ایلان ماسک به خامنه ای در توئیتر: شاید وقت فکر کردن به راهی دیگر باشد

دوشنبه, 17ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

musk.jpgبی بی سی – در پی انتشار پستی در حساب آیت‌الله علی خامنه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، این شبکه اجتماعی پست رهبر ایران را خلاف مقررات تشخیص داده و ایلان ماسک، مالک این شبکه اجتماعی هم به آقای خامنه‌ای پاسخ داده است.

در پستی که در حساب رهبر ایران و به زبان انگلیسی منتشر شده، ویدیویی از فرار گروهی از شهروندان اسرائیلی از نیروهای حماس در جریان حملات این گروه به اسرائیل منتشر شده و در متن آن برای «محو سرطان رژیم صیهونیستی از منطقه» ابراز امیدواری شده است.

در متنی که برای راستی‌آزمایی این پست از سوی ایکس به آن اضافه شده، آمده «افرادی که در این ویدیو دیده می‌شوند شرکت‌کنندگان غیرنظامی در یک فستیوال موسیقی ترنس در حال فرار از شبه‌نظامیان حماس هستند.»

tweet.jpgبر اساس اعلام یک سازمان امدادی، ۲۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در فستیوال موسیقی سوپرنوا در جنوب اسرائیل در جریان حمله حماس کشته شده‌اند.

پست اقای خامنه‌ای همچنین خلاف مقررات ایکس تشخیص داده شده و نمایش آن به طور پیش‌فرض، غیرفعال شده است. با این حال این پست حذف نشده است و کاربران با کلیک روی آن همچنان می‌توانند آن را ببینند.

ایلان ماسک، مالک ایکس هم در واکنش به توییت رهبر ایران نوشته: «از موضع رسمی خامنه‌ای مشخص است که هدف او محو اسرائیل است، نه حمایت از فلسطینیان. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، آن چه روی می‌دهد، تا دهه‌ها، چرخه پایان‌ناپذیر خشونت و انتقام است. دمیدن بر شعله‌های نفرت راه چاره نیست، شاید وقت فکر کردن به راهی دیگر باشد.»

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از زمان آغاز دور تازه درگیری‌ها تاکنون ۷۰۰ اسرائیلی و ۴۱۳ فلسطینی در جریان حملات دو طرف کشته شده‌اند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.