نوروز امیرارشد تاجمیر و پدر داغدارش به روایت تصویر

سه شنبه, 12ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

arshad arjomand

هنوز داغ پسر بر دل پدر تازه است.

حالش خیلى بد بود، نشد باهاش حرف بزنم، فقط از پسرش و اینکه بارها بهش گفته بود که: “نرو، اینها رحم ندارند، و پسرش جواب داده بود که نمیشه باید رفت، وقت جازدن نیست”، حرف میزد.

امیر ارشد تاجمیر، روز عاشوراى سال ۸۸ در جریان اعتراضات مردمى به انتخابات مخدوش ٢٢ خرداد، جان باخت. خانواده او پس از حدود دو سال سکوت، سرانجام در مصاحبه با رسانه هاى اعلام کردند که فرزندشان زیر ماشین نیروى انتظامى له شده است.

شهین مهین فر، مجرى باسابقه رادیو و تلویزیون و مادر امیرارشد تاجمیر، همزمان با دومین سالگرد عاشوراى خونین تهران سکوتش را شکست و در مصاحبه با “روز” گفت که فرزندش راه خود را انتخاب کرده بود: “او در تمام اعتراضات بعد از انتخابات همراه و همپاى مردم بود و با شرافت و سربلندى جان داد”.

او توضیح داد که فرزندش براى نجات دو دختر جوان از دست ماموران، جانش را با افتخار از دست داد: “به امیر گفتم نرو، گفت به خاطر وطنم میروم. گفتم تو وطن من هستى، گفت خودخواه نباش مادر، وطن تو امیراست اما وطن من ۷٠ میلیون ایرانى است و براى آنها میروم. او با این حرفش مرا شرمنده کرد و رفت و دیگر بازنگشت…”

در عاشوراى ۸۸، بیش از ۹ نفر جان باختند و خیابان هاى تهران به خون نشست. شبنم سهرابى، شهرام فرج زاده، شاهرخ رحمانى و امیر ارشد تاجمیر زیر خودروهاى نیروى انتظامى له شدند و مصطفى کریم بیگى، سید على موسوى، محمدعلى راسخ نیا و مهدى فرهادى راد هدف گلوله قرار گرفتند و جان باختند. جهان بخت پازوکى دیگر جان باخته این روز است که تاکنون عکس یا جزئیاتى از نحوه جان باختن او منتشر نشده است.

مسئولان جمهورى اسلامى مسئولیت جان باختن این ۹ نفر را برعهده نگرفته اند و شکایات خانواده هاى آنها بدون نتیجه مانده است.

دیدار نوروزی پدر با امیر ارشد به روایت تصویر:

arshad arjomand 2

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.