گرامی داشت اولین سالگرد درگذشت دکتراحمدصدرحاج سیدجوادی

سه شنبه, 12ام فروردین, 1393
اندازه قلم متن

میزان: آیین گرامی داشت اولین سالگرد درگذشت دکتراحمدصدرحاج سیدجوادی روز یازدهم فروردین ۱۳۹۳ با حضور فعالان سیاسی در منزل آن مرحوم برگزار شد.

در این مراسم که به یاد این عضو هیئت بنیان گذاران نهضت آزادی و از فعالین جنبش ملی شدن نفت برگزار شد، جمعی از یاران و علاقمندان ایشان به همراه خانواده آن مرحوم حضور داشتند و با ذکر خاطراتی یاد او را گرامی داشتند.

به گزارش میزان خبر، دکتر ابراهیم یزدی در سخنانی در این مراسم با تفسیر آیه اهدنا الصراط المستقیم- صراط الذین انعمت علیهم گفت آقای دکتر صدر یکی از مصادیق انعمت علیهم بودند. ایشان در دوران حکومت پهلوی در مسند قضاوت و وکالت هرگز قدمی از راه راست منحرف نشدند و حق را فدای مصلحت نکردند.

دبیر کل نهضت آزادی ایران گفت: آقای صدر حاج سید جوادی در طول دوران عمر پر برکت خود یکی از آیات الهی برای مومنان بودند که خداوند وعده داده زمین هرگز از آیات خالی نمی‌شود. حضور افرادی همچون دکتر صدر همواره به ما یادآوری می‌کند که راه درست کدام است و افرادی هستند که علی رغم فشار‌ها و سخت گیری‌ها و فحاشی‌ها دست از راه صداقت و راستی بر نمی‌دارند.
در این مراسم همچنین آقایان دکتر ملکی، دکتر هرمیداس باوند، ادیب برومند، لطف‌الله میثمی و خشایار دیهیمی به ذکر خاطراتی از آن مرحوم پرداختند.

adib

bavand

dr.maleki

dr.yazdi

haghshenas

maisami


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.