جمع‌آوری ۴ تن زباله در پاکسازی حاشیه رودخانه کن

پنجشنبه, 20ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

تهران- ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران گفت: همزمان با هفته فرهنگی تهران و در امتداد پویش مردمی بی‌زباله، صبح امروز – پنج شنبه- پویش مردمی ” پاکسازی حاشیه رودخانه کن از زباله و پسماندهای ساختمانی” اجرا و حدود ۴ تن زباله جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی در حاشیه این برنامه با اشاره به تشریح چرایی و اهمیت اجرای برنامه‌هایی این چنینی و قدردانی از علاقمندانی که به صورت داوطلبانه در این پویش مردمی شرکت کردند، افزود: هدف اصلی این برنامه های نمادین فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست بوده و این موضوع از اهم وظایف محیط زیست است.

وی اظهار داشت: در این برنامه پاکسازی حدود ۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن جمع آوری شد و جمع آوری نخاله ها تا پایان پاکسازی منطقه از تمامی نخاله ها ادامه خواهد داشت.

همچنین فرماندار تهران در این مراسم ضمن تشریح وظایف قانونی سازمان‌های مرتبط با پسماندها و منابع آبی، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مدیریت اصولی پسماندها بر اساس قانون و پاکسازی منطقه و رودخانه و حریم آن و همچنین نصب پیامهای زیست محیطی در طول جاده و تعبیه سطل های زباله به میزان لازم و کافی برای دسترسی ساده عموم مردم ضروری است.

احمد قیومی در ادامه اشاره‌ای به برنامه جدی فرمانداری برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست داشت و خواستار همفکری و همکاری تمام ارگانهای ذیربط در این خصوص شد.

در ادامه این برنامه ماشین‌آلات مخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی برای جمع آوری به محورهای از قبل تعیین شده اعزام شده و در سه محور اصلی زباله‌های رها شده در حاشیه جاده و رودخانه با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست پاکسازی شد.

در این طرح که با استقبال از سوی بخش‌های مختلف اجرایی و نظارتی و واحدهای خدماتی و صنفی روبرو شد، فرماندار تهران، اداره کل ستاد توسعه پایدار و محیط زیست شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه ۵ و ۲۲، شرکت لفاف زرین، شرکت آزاد راه تهران شمال، دهیاران و بخشدار کن حضور داشتند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.