‌روزنامه‌های اسپانیا و آلمان: رونالدو درصورت سفر به ایران ۹۹ ضربه شلاق خواهد خورد

شنبه, 22ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

دیدار کریستیانو رونالدو با فاطمه حمامی در تهران-شبکه‌های اجتماعی

فاطمه حمامی، دختر هنرمند ناتوان جسمی در واکنش به این اتفاق نوشت از اینکه یک وکیل ایرانی نام کشورش را زیر سوال برده و رونالدو را تهدید کرده، به‌شدت عصبانی و غمگین است

شماری از رسانه‌های اروپایی با انتشار خبر ادعای وکیلی ایرانی درباره ماجرای دیدار کریستیانو رونالدو با فاطمه حمامی، دختر هنرمند ناتوان جسمی در ایران، هشدار دادند که در صورت سفر مجدد فوق‌ستاره پرتغالی به ایران، احتمال دارد مقامات قضایی جمهوری اسلامی او را به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کنند.

یک وکیل دادگستری به نام علی گندمی در تهران، ۱۰ روز پیش، با انتشار ویدیویی در توییتر که به نظر می‌رسد برای تبلیغ دفتر وکالت او ساخته شده بود، مدعی شد بر اساس ماده‌ای از قانون مجازات اسلامی در ایران، باید بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان را به دلیل در آغوش کشیدن و بوسیدن سر فاطمه حمامی، به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد.

این درحالی است که فاطمه حمامی یکی از معروف‌ترین هواداران ایرانی ستاره النصر عربستان سعودی بوده است و در این دیدار دو نقاشی از تصویر رونالدو را به او هدیه داد و رونالدو نیز در پاسخ، دو پیراهن ورزشی خود را به فاطمه هدیه داد.

اما اکنون ادعای علی گندمی، به بلوایی درباره مجازات ۹۹ ضربه شلاق علیه پرطرفدارترین ورزشکار تاریخ جهان تبدیل شده است و خبر آن در روزنامه‌های معتبری همچون مارکای اسپانیا و بیلد آلمان بازتاب پیدا کرده است.

مارکا نوشته است: «وکلای ایرانی از کریستیانو رونالدو به دلیل در آغوش گرفتن فاطمه حمامی شکایت کردند. بغل کردن زن مجرد در ایران غیرقانونی است.»

مارکا همچنین به نقل از رسانه‌های ایرانی مانند رویداد ۲۴ و شرق، نوشت: «کریستیانو رونالدو ممکن است در ایران به دلیل رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شود.»

شبکه شرق، وابسته به روزنامه شرق، نخستین‌بار این ویدیو را در فضای رسمی رسانه‌‌ای منتشر کرده و از ادعای وکیل ایرانی انتقاد کرده بود.

همچنین روزنامه بیلد آلمان نوشت: «بر اساس قوانین ایران، اگر کریستیانو رونالدو به ایران سفر کند به علت لمس کردن و بوسیدن پیشانی فاطمه حمامی، دختر هنرمند ناتوان جسمی، باید ۹۹ ضربه شلاق بخورد.»

اما فاطمه حمامی در واکنش به این اتفاق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه مدتی است که افرادی بدون هیچ دلیلی حواشی بسیاری ایجاد کردند که چرا کریستیانو رونالدو من را بغل کرده و به دنبال شکایت سرخود از این شخصیت ورزشی محبوب جهان هستند. باید به عرضتان برسانم من و خانواده‌ام هیچ‌گونه ناراحتی و شکایتی نسبت به این موضوع نداشته و نداریم و رونالدو با حس انسان‌دوستانه و صمیمیت و برادرانه من را بغل کرده و این نشانه محبت و شرافت و انسانیت اوست. من از طریق همین صفحه رسمی خودم تمام اخبار مربوط به شکایت از رونالدو را کاملا رد و تکذیب می‌کنم و از صمیم قلبم رونالدو را دوست دارم و برایش از خدا بهترین‌ها را می‌خواهم. نیت و ذاتش پاکه و از خدا هم ممنونم که آرزوی من را برآورده کرد.»

این جوان هنرمند و نقاش در ادامه نوشت: «لطفا کشور ایران رو به خاطر حواشی بیخود و نامربوط زیر سوال نبرید. آدم عاقل وکیل‌ و وصی نمی‌خواد. شما اگر دلسوز من بودید این سال‌ها کجا بودید که یک ورزشکار با شرافت و خیر، منو از روی مهر و محبتش بغل کرده و شما بهتون برخورده! شما اگر غیرت داشتی به‌جای اینکه نظر من و خانواده من رو بپرسی، پیگیر شکایتی نمی‌شدی که باعث رنجش من هم بشی. خدا ازتون نگذره که هم منو ناراحت کردید، هم آبروی رونالدو رو می‌برید.»

همچنین سفارت جمهوری اسلامی در مادرید نیز صدور حکم شلاق علیه کریستیانو رونالدو را تکذیب و اعلام کرده است: «صدور هرگونه حکم دادگاه علیه ورزشکاران بین‌المللی در ایران را به شدت تکذیب می‌کنیم.»

از سوی دیگر، سفارت ایران در اسپانیا مدعی شد که انتشار این خبر با هدف به‌حاشیه کشاندن اخبار جنگ اسرائیل و حماس به تیتر اول رسانه‌های اروپایی بدل شده است.

اما رونالدو که شامگاه جمعه در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۴ با پیراهن تیم ملی پرتغال دو گل دیگر به ثمر رساند تا شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد رویایی ۱۲۵ برساند، درباره حس خود از پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش برای دویستمین‌بار و بهبود رکورد گلزنی خود در کتاب گینس گفت: «خانه من اینجاست. مورد استقبال و حمایت خوبی قرار گرفته‌ام. این بازی فقط یک مهمانی برای کریستیانو نبود، بلکه برای کل تیم است. هرگز فکر نمی‌کردم به این آمار برسم. این آمار به من انگیزه می‌دهد. عاشق بازی در تیم ملی هستم. ما واقعا خوب بازی کردیم. پرتغال مجوز حضور در یورو را کسب کرده است، زیرا ما یک تیم و یک مربی عالی داریم.»

او همچنین بدون نشان دادن واکنش به اخبار رسانه‌های اروپایی درباره صدور حکم شلاق علیه او در ایران، درباره زندگی در عربستان سعودی و بازی در باشگاه النصر گفت:‌ «در حال حاضر در النصر و عربستان سعودی بسیار خوشحال هستم.»

پیش از این، ایندیپندنت فارسی خبر داده بود که مقامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برنامه دیدار و ناهار مشترک علی دایی، دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال جهان، با رونالدو در تهران را برهم زده و اعلام کرده بودند که دایی به دلیل حمایت از اعتراضات و خیزش سراسری مردم ایران، حق دیدار با رونالدو را ندارد.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.