اخبار اعدام در ایران

چهارشنبه, 26ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

زندان پارسیلون خرم آباد؛ یک زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، یک زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد.

انتقال این زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، جهت اجرای حکم وی صورت گرفته است.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، روز جاری خانواده این زندانی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام وی، مقابل درب زندان پارسیلون خرم آباد دست به تجمع زده اند.

جزئیات بیشتر در این رابطه اعم از هویت این زندانی توسط هرانا در دست بررسی است.

ندامتگاه مرکزی کرج؛ شش زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، شش زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۲، شش زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

انتقال این زندانیان که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم آنها صورت گرفته است.

جزئیات بیشتر در این رابطه اعم از هویت این زندانیان توسط هرانا در دست بررسی است.

یک زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز سه شنبه بیست و پنجم مهرماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان لاکان رشت اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز سه شنبه بیست و پنجم مهرماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شد.

هویت وی (نام کوچک نامشخص) کتابی توسط هرانا احراز شده است.

این زندانی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد.

هویت این زندانی، خدابخش، حدودا ۲۷ ساله، اهل و ساکن شهرستان سراوان عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است، آقای خدابخش در تاریخ دوازدهم مردادماه سال گذشته، از بابت اتهام “تجاوز به عنف” در سراوان بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود. روز سه‌ شنبه بیست و پنجم مهرماه وی جهت اجرای حکم اعدام از بند عمومی زندان زاهدان به سلول انفرادی منتقل شد و سحرگاه امروز این حکم به اجرا در آمد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.