کرونولوژی سلاخی ۶ روشنفکر و سیاستمدار ِ تاریخ معاصر

پنجشنبه, 27ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

شاهین خسروی

۱- در ۲۰ اسفند ۱۳۲۴، احمد کسروی حقوقدان، تاریخ‌نگار و زبان‌شناس نامدار ایرانی به اتفاق منشی جوانش، حدادپور، در محوطه کاخ دادگستری تهران به دست دو تن از اعضای فدائیان اسلام به‌طرز بی‌رحمانه‌ای سلاخی شدند.

۲- در ۱۸ مرداد ۱۳۷۰، شاپور بختیار، دولتمرد تبعیدی و رهبر نهضت مقاومت ملی ایران، به‌همراه دستیار جوانش، سروش کتیبه، در منزل مسکونی خود در پاریس به دست سه تن از مزدوران جمهوری اسلامی به‌شکل وحشیانه‌ای سلاخی شدند.

۳- در ۱۵ مرداد ۱۳۷۱، فریدون فرخزاد شاعر و خواننده منتقد تبعیدی ایرانی در آپارتمانش واقع در بن آلمان، به‌دست مأموران اعزامی جمهوری اسلامی به‌طرز سنگدلانه و وحشیانه‌ای سلاخی شد.

۴- در ۳۱ شهریور ۱۳۷۷، حمید حاجی‌زاده، شاعر و نویسنده دگراندیش ایرانی، و پسرش کارون، در خانه شخصی‌اش واقع در کرمان، به‌طرز بی‌رحمانه و وحشیانه‌ای سلاخی شدند.

۵- در ۱ آذر ۱۳۷۷، داریوش و پروانه فروهر در خانه شخصی‌شان در قلب تهران به‌دست مأموران اعزامی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بطرز وحشیانه‌ای کاردآجین شدند.

۶- در ۲۲ مهر ۱۴۰۲، داریوش مهرجوئی، فیلمساز، مترجم، موسیقی‌شناس برجسته به همراه هنرمندش وحیده محمدی‌فر در خانه مسکونی‌شان در زیباشهر کرج، به‌شکل بی‌رحمانه‌ای سلاخی و کاردآجین شدند.

۷- ……..

امروز، حقوقدانی به نام کامبیز نوروزی در یادداشتی در روزنامه اعتماد از جمله گفت که بنا به شواهد و قرائن تاکنون بدست آمده قتل داریوش مهرجوئی و همسرش از نوع “قتل ارعابی” بوده است. و تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.