یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شد

یکشنبه, 30ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲، یک زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شد.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، خسرو نقیانی توسط هرانا احراز شده است.

چهارشنبه هفته گذشته، هرانا طی گزارشی از انتقال آقای نقیانی به همراه پنج زندانی دیگر به سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج برای اجرای حکم اعدام آنها خبر داده بود.

روز جاری اجرای حکم این پنج زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مشابه با اتهام آقای نقیانی به اعدام محکوم شده بودند، متوقف شد و آنها به بند عمومی زندان بازگشتند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.