دادگاه تجدیدنظر؛ هشت معلم به حبس، تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم شدند

سه شنبه, 2ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اصغر امیرزادگان، غلامرضا غلامی، مژگان باقری، افشین رزمجویی، ایرج رهنما، محمدعلی زحمتکش، عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری، فعالین صنفی معلمان استان فارس توسط شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر این استان مجموعا به سی و هفت سال حبس، شانزده سال ممنوعیت خروج از کشور با ابطال گذرنامه، شانزده سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و دو سال تبعید محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، هشت فعال صنفی معلمان استان فارس به حبس، تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

در این گزارش آمده است، بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس صادر و به این افراد ابلاغ شده است، آقای غلامی از بابت اتهام “عضویت در گروه های مجازی معاند نظام” به پنج سال زندان، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال زندان، مجموعا یازده سال حبس محکوم شد.

از سوی دیگر با رای این دادگاه، اصغر امیرزادگان، افشین رزمجویی، ایرج رهنما و محمدعلی زحمتکش هر یک به تحمل پنج سال حبس محکوم شدند.

همچنین آقای امیری و زهرا اسفندیاری نیز هر یک به دو سال حبس تحت نظارت پابند الکترونیکی تا محدوده ۱۰۰۰ متری از محل سکونت و مژگان باقری به دو سال حبس محکوم شدند.

در این گزارش آمده است، با حکم دادگاه تجدیدنظر حکم پنج سال حبس خانم باقری به دو سال حبس تقلیل یافته است.

بر اساس این گزارش، این فعالین صنفی معلمان در باب مجازات های تکمیلی هر کدام بصورت جداگانه به دو سال ممنوعیت خروج از کشور با ابطال گذرنامه، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی مجموعا به شانزده سال محکوم شدند. علاوه بر این غلامرضا غلامی به دو سال تبعید به شهرستان بیرجند محکوم شده است.

در خردادماه سال جاری، جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعالین صنفی معلمان استان فارس برگزار شده بود.

مژگان باقری در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، غلامرضا غلامی، محمدعلی زحمتکش مورخ شانزدهم اسفند ماه سال گذشته، ایرج راهنما در تاریخ هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱، افشین رزمجو و اصغر امیرزادگان در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.