صعود دانشجویان به یاد آرمیتا گراوند علی‌رغم تشدید سرکوب‌ها

پنجشنبه, 11ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

همزمان با ادامه صدور احکام سنگین انضباطی و بازداشت دانشجویان، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در صعودشان به یکی از ارتفاعات اطراف تهران، یاد آرمیتا گراوند، دانش‌آموز شانزده ساله‌ای که به تازگی جان باخته را گرامی داشتند.

بنا بر اعلام شورای صنفی دانشجویان کشور، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، در صعودشان به یکی از قله‌های اطراف تهران، با بالا بردن پلاکاردی با تصویر آرمیتا گراوند که روی آن نوشته «حتی تاریکترین شب نیز پایان خواهد یافت و خورشید خواهد درخشید».

این دانشجویان در متنی که در کانال شورای صنفی دانشجویان کشور منتشر شده نوشته‌اند: «ما به کوهستان آمده‌ایم تا درخشیدن خورشید را پس از تاریکی شب به نظاره بنشینیم و با تو، آرمیتا، پیمان ببندیم که برای ایرانی مبارزه کنیم که وقتی در خیابان‌هایش قدم می‌زنیم احساس کنیم به آن تعلق داریم و پذیرای حضور آزادمان است و مأوای امنمان.»

حمایت دانشجویان از اعتراضات سراسری همچنان با سرکوب حکومت همراه است. در آخرین مورد «نیلوفر میرزایی»، دانشجوی گرافیک دانشگاه الزهرا روز گذشته طی مراسم تشییع جنازه آرمیتا گراوند در بهشت زهرای تهران بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده است. وی که در آبان‌ماه سال گذشته در جریان قیام ژینا ۱۰۳ روز بازداشت و به صورت غیابی و غیرقانونی به دو نیمسال منع موقت از تحصیل محکوم شده بود، طی سال تحصیلی جدید به دانشگاه یزد تبعید شد.

مسئولین دانشگاه‌های ایران، تلاش می‌کنند با صدور احکامی نظیر اخراج، تعلیق از تحصیل، ممنوع‌الورودی به دانشگاه، تبعید تحصیلی و محرومیت از تحصیل، دانشجویان را خاموش کنند. همچنین اساتیدی که از دانشجویان و اعتراضات آنها حمایت کرده بودند نیز یا تعلیق شدند و یا از دانشگاه اخراج شده‌اند. 

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.